مقالات

انواع چمن مصنوعی

معرفی انواع چمن مصنوعی

زیباسازی محیط اطراف همیشه یکی از اولویت های هر شخصی میباشد که در زندگی شخصی و حتی محیط کارش به آن اهمیت میدهد . سبز پوس کردن با چمن و گل و گیاه معمولا بهترین گزینه ممکن است که به ذهن هر فردی خطور میکند .

امروزه برای زیباسازی منازل ، ویلا ، رستوران ، اطراف استخر ، مدارس و محیط بازی کودکان و … از چمن های مصنوعی به جای چمن های طبیعی استفاده میکنند که جایگزین بسیار مناسبی است..

چمن های مصنوعی انواع مختلفی دارند که کاربرد های مختلفی دارند . مثلا چمن هایی که برای مکان های ورزشی استفاده میشود با چمن هایی که برای مکان های تزیینی استفاده میشود متفاوت است .پس نیاز است مطالبی در این مورد بدانید تا بتوانید چمن مناسب با کارتان را بدرستی انتخاب کنید . اختلاف مهمی که چمن های وررشی نسبت به چمن مصنوعی تزئینی دارند اختلاف در ارتفاع الیاف انهاست . چمن مصنوعی ورزشی که مخصوص محیط های ورزشی میباشد معمولا دارای ارتفاع الیاف بین ۵۰ تا ۶۰ میل میباشند ولی در چمن های تزیینی ارتفاع الیاف کمتر میباشند .

در ادامه میخواهیم برخی از کاربردهای چمن مصنوعی را در مکان های مختلف برایتان توضیح دهیم .

چمن مصنوعی برای محیط بازی کودکان

دقت کرده اید که در هر مکانی که وارد میشوید اگر محیط اطرافش دارای فضای سبز و گل و گیاه باشد باعث شادی و نشاط شما میشود و بر خلاف آن اگر محیطی خشک باشد شاید تمایلی به ماندن در آن مکان را نداشته باشید .

کودکان نیز نیاز به این دارند که محیط اطرافشان سرسبز و با نشاط باشد .زیرا این کار باعث بالا بردن انگیزه آنان و باز شدن فکر انها و در نتیجه رشد بهتر کودک میشود . محیط آموزشی کودک نباید خشک و بی روح باشد و نیاز به تنوع و شادابی زیاد برای جذب کدوک به سمت خودش را دارد . سرسبز کردن با استفاده از چمن مصنوعی گزینه بسیار مناسبی میباشد .زیرا رنگ سبز چمن باعث نشاط و شوق فرزندان میشود . چمن مصنوعی هیچ گونه ضرری برای کودکان ندارد و با خیال راحت میتوانند روی ان به بازی و سرگرمی مشغول باشند .

چمن مصنوعی برای تراس و روف گاردن

چمن های مصنوعی گزینه مناسبی برای جایگزینی کفپوش های سفت و بی روح و چوبی است و از لحاظ تنوع نیز بسیار زیاد هستند و میتوانید چمن متناسب با سلیقه خود را استفاده کنید . چمن های مصنوعی عمرشان نیز بالاتر از از کفپوش هاست و همواره رنگ سبز خود را حفظ میکنند و تغییر رنگ نمیدهند . مزیت دیگری که دارند نرم بودن آنهاست .الیاف چمن مصنوعی تراس بسیار نرم تر از کف پوش های چوبی و خشک میباشد و میتوانید از نشست و برخاست روی آن لذت ببرید .

کنار اینهمه مزایا با استفاده از چمن مصنوعی پشت بام میتوانید یک باغچه کوچک و باصفا را برای خود و خانوادتان ایجاد کنید و ساعاتی را در با لذت و احساس خوب در کنار هم بگذرانید .

چمن مصنوعی ورزشی (تنیس، گلف و…)

در گدشته زمین های ورزشی همه بصورت چمن طبیعی نصب و اجرا میشدند ولی کم کم با جایگزین شدن چمن مصنوعی زمین های ورزشی بیشتر با این نوع چمن نصب شدند . دلیل اصلی استفاده از چمن مصنوعی هزینه و زمان کمتری بود که برای آن صرف میشد . از طرف دیگر نگهداری ان نیز دردسر های کمتری نسبت به چمن طبیعی داشت و همانگونه که مشاهده میکنید اکثر زمین هایی که امروزه در حال احداث هستند بصورت مصنوعی میباشند . چمن های مصنوعی انواع مختلفی دارند و در جنس های مختلفی بافت میشوند . چمن زمین های ورزشی جنس مخصوصی دارند و  باید دقت شود چمنی که برای زمین های ورزشی انتخاب میشود جنس محکم و دوام بالایی داشته باشند . چون مدام در معرض فشار و ضربات پای بازیکنان هستند .

چمن مصنوعی حیاط، باغ، ویلا

یکی از بهترین کاربرد های چمن مصنوعی استفاده کردن از ان در تزیین باغ و ویلاها میباشد .زیباسازی  با استفاده از چمن مصنوعی یکی از بهترین گزینه های ممکن برای جلوه دادن و چشم نواز کردن  باغ ، ویلا ، رستوران و یا هر مکان دیگری است . این زیبایی به شما و اطرافیانتان حس طراوت و تازگی میبخشد و مطمئنا با حضور در همچین فضایی شادابی شما را دوچندان خواهد کرد و قطعا این حس به خانواده و اطرافیانتان نیز انتقال خواهد یافت . چمن مصنوعی تزیینی مدل های مختلفی دارند که هر کدام زیبایی خاص خودش را دارد و انتخاب آن بسته به سلیقه شخصی هر فرد دارد.

چمن مصنوعی برای عمومی (پارک ها، رستوران ها و …)

زیبایی طبیعت برگرفته از گل و گیاه و چمن های سرسبز آن میباشد .در واقع اگر از طبیعت سرسبزی گرفته شود قطعا جلوه و زیبایی نخواهد داشت . با وجود مشغله های کاری هر کسی ساعاتی از زندگیش را به تفریح و سرگرمی اختصاص میدهد . که این تفریح میتواند به رفتن به پارک و رستوران ها در کنار خانواده باشد . برای انتخاب همچین مکان هایی معمولا بدنبال بهترین ها هستیم که بتوانیم مفرح ترین لخطات را داشته باشیم . قطعا اولین فاکتوری که مهم است چشم نواز بودن مکانی است که میخواهیم برویم . امروزه تزیین کردن با استفاده از چمن مصنوعی بسیار به چشم می آید و زیبایی خاصی را ایجاد میکند . حتی در پارک ها نیز بجای چمن طبیعی از مصنوعی استفاده میکنند چونکه هم از لحاظ زیبایی با نوع طبیعی خود اختلافی ندارد و هم نگهداری آسان تری را خواهد داشت .

چمن مصنوعی استخرها

یکی از مکان های دیگری که  تزیین ان با چمن مصنوعی بسیار شیک و خاص میشود در اطراف استخر ها میباشد . تزیین دور استخر با استفاده از چمن مصنوعی بسیار زیاد شده است زیرا رنگ آبی استخر و آب داخلش در کنار سبزی چمن اطرافش بسیار ترکیب زیبایی است و حس طراوت و شادابی را دوچندان میکند . چمن اطراف استخر جز چمن های تزیینی به حساب می آید که میتوان مدل های مختلفی را برای اینکار انتخاب کرد .

چمن مصنوعی برای مدارس و دانشگاهها و محیط های آموزشی

چمن مصنوعی برای مدارس و مکان های آمورزشی کاربرد زیادی دارد . با توجه به اینکه افراد زمان زیادی را در این محیط ها سپری میکنند قطعا نباز به این دارند که از محیط بی رنگ و تکراری به دور بمانند و ایجاد محیطی شاداب و سرسبز با استفاده از چمن مصنوعی میتواند باعث شود که افراد زمان فراغت خود را در ان مکان ها بگذرانند تا در کنار تحصیل و دانش از سرسبزی نیز لذت ببرند و بتوانند با ریکاوری بهتر به ادامه اموزس بپردازند . وجود همچین فضاهایی قطعا انگیزه دانش اموزان و دانشجویان را برای تحصیل دوچندان خواهد کرد.

چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

معمولا وقتی سنگ ها و موزاییک در داخل حیاط یا پشت بام یا تراس یا مکان دیگری استفاده میشود در بین سنگ ها فاصله ای وجود دارد که ب ای زیباتر شدن این فضا شما میتوانید از نصب چمن مصنوعی استفاده بکنید که هم باعث میشود آن فاصله از بین برود و هم زیبایی خاصی به آن میبخشد . در برخی مواقع از چمن طبیعی استفاده میکنند ولی چمن طلیعی به مرور از بین میرود و فاصله خالی بیم چمن ها زیاد نیشود و زیبایی خود را از دست میدهد و از طرف دیگر نگهداری آین نیز سخت است اما چمن مصنوعی این دردسر ها را ندارد و چندین سال نیز بصورت یکپارچه سر جای خود خواهد ماند . دقت شود که هر چه تراکم چمن بیشتر باشد زیبایی آن نیز بیشتر خواهد شد پس سعی کنید چمن با تراکم بالا و ارتفاع الیاف متوسط انتخاب بکنید .

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی فوتبال

چمن مصنوعی فوتسال

اجرا و نصب چمن مصنوعی

ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی

نگهداری چمن مصنوعی

نمایندگی فروش چمن مصنوعی