مقالات

عمر مفید چمن مصنوعی چقدر است؟

می­دانیم که از بین رفتن چمن طبیعی کار ساده ای است. اما آیا چمن مصنوعی هم به سادگی دستخوش تغییر می شود؟ این سوال بزرگی است که در ذهن همه خریداران چمن مصنوعی شکل می‌گیرد. حقیقت این است که عمر مفید چمن مصنوعی با توجه به کاربردی که به آن داده شده متفاوت است. شما می توانید از چمن مصنوعی استفاده خانگی یا ورزشی کنید، می‌توانید آن را در زمین‌های فوتبال، تنیس، زمین های گلف، کنار استخر، بین سنگ و موزاییک در پارکینگ­ها یا حتی برای تزئین مدارس و مهد کودک استفاده کنید. بدیهی است که هر کدام از این کاربردها به اندازه‌ای روی عمر مفید چمن مصنوعی تاثیر می‌گذارد و با نسبت‌های متغیر از این عمر مفید کم می‌کند. با ادامه این مطلب در وبلاگ سونار استار همراه باشید

عمر مفید چمن مصنوعی در کاربردهای ورزشی
کاربرد ورزشی یعنی چمن مصنوعی ورزشی که مثل فرش بر یک زمین گسترده شده . انواعی از ورزش­ها از جمله فوتبال، گلف، تنیس و هاکی روی آن انجام می­شود. ­در این موارد می توانیم از متوسط عمر ده ساله صحبت کنیم. البته این عمر مفید به طور کلی به فرکانس و شدت استفاده بستگی دارد. تعمیر و نگهداری نیز یکی دیگر از عوامل مهم در طولانی شدن عمر چمن مصنوعی است. بنابراین هرچقدر مراقبت از چمن بیشتر باشد دوام بیشتری هم خواهد داشت. اما با توجه به موادی که چمن مصنوعی از آن ساخته می‌شود و همچنین بررسی نتیجه آزمایش‌های طراحی شده در آزمایشگاه‌های تخصصی، می توان حداقل عمر ده ساله مفید این محصولات را تضمین کرد. چمن­های مصنوعی شرکت ایرانیان سونار که تنها نماینده رسمی شرکت سی سی گراس در ایران است نیز با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش این عمر مفید را بیش از پیش تضمین می­کند.

طول عمر چمن مصنوعی در کاربرد خانگی
بر خلاف کاربردهای ورزشی، چمن­ هایی که در کاربرد تزئینی و داخلی استفاده می­شوند نیازی به تعمیر و نگهداری با ماشین آلات و پرسنل تخصصی ندارد. در این موارد آنچه اهمیت دارد تمیز کردن و نگهداری مناسب از چمن مصنوعی است. ما آن را به عنوان یک اقدام بهداشتی توصیه می کنیم و حتی می‌گوییم چمن خود را آنقدر تمیز نگه دارید که زرق و برق اش چشمگیر شود. در این حالت مطمین باشید که هیچگاه این محصول خراب نخواهد شد و سر آخر انقدر در خانه‌تان می‌ماند که از آن خسته شوید.

طول عمر چمن مصنوعی در باغ‌ها و فضای باز
در این مورد، عمر مفید چمن مصنوعی بیشتر از مورد ورزشی است و بین دوازده و پانزده سال بسته به نوع استفاده و نگهداری که از آن می شود می‌تواند عمر کند. آنچه در این زمینه حائز اهمیت است نحوه نگهداری از چمن است. استفاده از چمن مصنوعی در فضای باز آن را معرض باد، برف و باران قرار می­دهد. خوشبختانه بکینگ­ های چمن مصنوعی این خاصیت را دارد که آب را از خود عبور داده و همچنین باعث ایجاد گل و شل نشود. اما این به این معنی نیست که چمن مصنوعی در فضای باز نیاز به نگهداری ندارد و می­توان آن را به حال خود رها کرد. بهتر است همواره به تمیز نگه داشتن آن، از بین بردن زباله­ ها و آشغال­ های روی چمن و همچنین شست و شوی آن در فصول حشک اقدام کنید تا عمر مفید چمن مصنوعی شما بیشتر از آنچه فکر می­کنید شود.

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی فوتبال

چمن مصنوعی فوتسال

اجرا و نصب چمن مصنوعی

ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی

نگهداری چمن مصنوعی

نمایندگی فروش چمن مصنوعی