مقالات

قیمت چمن مصنوعی برای باغ و باغچه

خرید چمن مصنوعی باغ

احتمالا برایتان پیش آمده است که در حال پیاده روی ، ناگهان به مکانی سرسبز و پر از گل و گیاه برخورده باشید .قطعا با دیدن این فضا حس و حال خوبی به شما دست خواهد داد و یا با ماشین در حال عبور از جاده خشک و بیابانی هستید و ناگهان به مکانی پر از درخت و چمن وارد میشوید . قطعا حس شور و نشاط به شما دست خواهد داد و شاید حتی از ماشین پیاده شوید و دقایقی از زمانتان را در انجا سپری کنید . پس باید پذیرفت که انسان ذاتش بدنبال سرسبزی و شادابی است و در مقابل فضای سبز واکنش مثبت نشان میدهد . اما امروزه بدلیل مشغله های کاری و زندگی های اپارتمانی ناخواسته از فضای سبز و گل و گیاه دور شده ایم و شاید همین دلیل باعث شده است که احساس گرفتگی و خستگی میکنیم . اما به این فکر کرده اید که میتوانید حتی در فضای خانه تان باغچه کوچک درست کنید . کافیست در فصای خالی حیاط و یا تراس و یا حتی پشت بامتان یک باغچه کوچک بوسیله چمن مصنوعی و گل و گیاه ایجاد کنید تا بتوانید از آن به عنوان گذراندن اوقات فراغت و استراحتتان کنار خانواده  استفاده کنید و لذت ببرید  حتی نوشیدن یک چای نیز در این فضای سرسبز به شما لذت خواهد داد .

مزایای چمن مصنوعی  باغ

رنگ سبزی چمن و گل و گیاه همیشه حس خوبی را برای ما به ارمغان می آورد . مخصوصا اگر بتوانیم فضای سبز را در خانه مان و نزدیک به خودمان داشته باشیم .میتوان بجای استفاده از کفپوش های بی روح و خشک ، از کفپوش چمن مصنوعی برای حیاط خانمان و یا پشت باممان استفاده کرد و ان را به راحتی با چند تغییر کوچک و چیدمان گل و گیاه با رنگ های متفاوت به باغچه کوچک تبدیل کرد . میتوان بجای استفاده از چمن طبیعی از چمن مصنوعی استفاده کرد .اینکار بسیار بصرفه تر خواهد بود در ادامه به چند دلیل به شما اثبات میکنیم که چرا استفاده از چمن مصنوعی بهتر میباشد .

  • چمن مصنوعی عمر بسیار بالایی دارد و بمدت چند سال میتوانید از آن استفاده کنید .
  • هزینه نگهداری آن بسیار بصرفه و پایین میباشد .
  • انواع مختلفی دارد و میتوانید بنا به سلیقه خود باغچه خود را زیبا کنید .
  • براحتی قابل تمیز کردن است و میتوانید آنرا بشویید .
  • نیازی به آبیاری و کود دادن و هرس کردن ندارد .

قیمت چمن مصنوعی برای باغ

شاید برایتان پیش آمده باشد که بدنبال قیمت چمن بوده اید و در سایت های مختلف با قیمت های مختلفی روبه رو شده اید و سردر گم شده باشید . میخواهیم ببینیم دلیل این اختلاف قیمت چیست تا بتوانید با دید بازتری چمن مناسب را انتخاب کنید . اختلاف قیمت چمن ها بخاطر چند دلیل است . ارتفاع الیاف چمن ، تراکم چمن ، وزن چمن یا همان دیتکس و نوع الیاف از جمله دلایلی است که باعث میشود کیفیت تغییر کند و قطعا هر چه کیفیت بالاتر برود قیمت نیز بالاتر خواهد رفت .

طرح چمن مصنوعی باغ

ایجاد فصای سبز و باغچه کوچک در محیط زندگیتان خیلی کار سخت و پیچیده ای نیست و شاید در ذهن خود فکر کنید که هزینه خیلی زیاد و زحمت فراوان دارد . اتفاقا نصب چمن مصنوعی و ایجاد فضای سبز  یکی از طرح هایی است که به سرعت در دکوراسیون داخلی و خارجی قابل نصب و اجراست و میتوان در هر مکانی آن را اجرا کرد . در کنار چمن مصنوعی کف باغتان میتوانید از سنگریزه ها و یا کف پوش های چوبی وکنار آن برای تزئین زیباتر از گل و گیاه هایی که با چمن ست شود استفاده کرد و فضایی دلنشین و خاص را برای خود و اطرافیان ایجاد کرد . قطعا وچود همچین باغچه زیبایی و جذابیت آن هر کسی را وادار میکند که ساعاتی از زمانش را با آرامش خاطر و برای ریلکس کردن در آنجا بگذراند و یا حتی میتوان دورهمی ها را نیز با ایجاد یک آلاچیق در وسط باغچه و حتی با چیدن چند میز و صندلی در انجا گذراند .

انواع چمن مصنوعی برای باغ

چمن های مصنوعی در دو نوع کلی تقسیم بندی میشوند :چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی . چمن هایی که برای باغ استفاده میشوند از نوع تزیینی هستند . این نوع چمن ها در انواع و کیفیت های مختلفی تولید میشوند و برای سلیقه های متفاوت میتوان ازین محصول استفاده کرد . با توجه به بالا رفتن تقاضای این کالا ، تولید آن در مدل های متنوع نیز در حال افزایش میباشد . چمن هایی که برای تزئین بکار میروند با نوع ورزشی متفاوت است . اختلاف اصلی این دو نوع در ارتفاع الیاف و تراکم آنهاست . ارتفاع چمن های تزئینی معمولا کوتاه تر است و تراکم آنها متنوع میباشد . بستگی به هزینه ای که میکنید میتواتید تراکم و جنس چمن خود را انتخاب کنید . چمن های ماهونیا ، پائیزه ، بهاره ، آمیتیس ، گرین ، موکتی چند مدل از چمن های پرمصرف تزئینی میباشند .

ویژگی های چمن مصنوعی برای باغ

چمن های مصنوعی مدل های مختلفی دارند که هر کدام کیفیت های متفاوتی دارند . اگر مکانی که میخواهید چمن روی آن نصب بکنید پر تردد باشد و مدام در تحت فشار باشد باید چمنی را انتخاب کنید که پر تراکم و محکم باشد و در واقع باید هزینه بیشتری را پرداخت بکنید . چمن هایی که برای تالار ها ، رستوران های بزرگ ، ویلاها ، مهد کودک ها و مدارس استفاده میشود از مدل چمن های تزئینی نیباشد که برای باع نیز از همان مدل ها استفاده میشود و اینوکه چه مدلی را برای باغ خود انتخاب میکنید بستگی به سلیقه شما دارد . ارتفاع الیافی که برای باغ انتخاب میشود معمولا از ۹ تا ۳۰ میل میباشد در برخی موارد از ۳۵ میل هم استفاده میکنند و ارتفاع های بیشتر برای مکان های ورزشی میباشد . اگر بدنبال زیبایی بیشتر برای باغتان باشید میتواتید چمن های با تراکم بیشتر و جنس الیاف بهتر را انتخاب بکنید . اابته باید هزینه بیشتری را پرداخت بکنید .

چمن مصنوعی باغچه:

شاید برایتان پیش امده باشد که در مکانی در حال عبور بوده اید وبا یک باغچه کوچک و سرسبز روبه رو شده باشید. مواجهه با همچین فضایی قطعا این حس را به شما میدهد که چند دقیقه از زمانتان را در انجا سپری کنید . اما واقعا دلیلش چیست که همچین فصایی انسان را به سمت خودش میکشد ؟! دلیل اصلی آن رنگ سبزو ترکیب رنگ گل های شاد با رنگ سبز چمن کنار یکدیگر است که با دیدن انها خود به خود یک حس شادابی به آدم دست میدهد و ما را به سمت خودش جذب میکند . شاید هر کسی دوست داشته باشد همچین فضای شادابی را در منزل خود و در حیاط خانه داشته باشد . امروزه با وجود چمن مصنوعی اینکار بسیار آسان شده است و میتوانید در هر مکاتی که دوست دارید یک باغچه کوچک و زیبا را درست بکنید . چمن مصنوعی باغچه بسیار زیباست و میتواتید با ترکیب این چمن با گل های زینتی و درختان کوچک یک باغچه باصفا و چشم نوازی را بوجود آورید .

چرا باید از چمن مصنوعی برای باغچه استفاده کنیم؟

زندگی های امروزی به دور از خانه های ویلایی و بازاست و با افزایش جمعیت رو به سوی آپارتمانی آورده شده است . با افزایش ساخت و ساز ها  ، کم کم بیابان ها و فضاهای سرسبز و جنگل ها جای خودشان را به ساختمان های بلند دادند و باعث شد که از فضای سبز دوربمانیم .اما داشتن فصای سبز و تفریح یک نیاز اساسی برای هر فردی است تا بتواند روحیه خود را بهتر و دوباره خود را برای ادامه کارهای روزمره اش بازیابی بکند . وجود باغچه در فصای خانه خیلی به روحیه شما کمک خواهد کرد . شاید اگر بخواهید با ۹من طبیعی اینکار را انجام دهید یا منصرف شوید و یا مجبور باشید دردسرهای فراوانی را متحمل شوید . بد نیست کمی از مزیت های چمن مصنوعی نسبت به طبیعی را بدانید :

  1. راه اندازی و نصب سریع ، شما نیاز نداری چمن را بکارید تا سبز بکند .
  2. هزینه نگهداری پایین و بصرفه
  3. صرفه جویی در مصرف آب ، نیازی به آبیاری ندارد .
  4. قابل شستشو و تمیز کردن
  5. همیشه و در هر فصلی سبز میماند .

 چمن مصنوعی باغچه برای بچه ها و بزرگ ترها

وجود حیاط سرسبز در خانه برای فرزندان نیز میتواتد بسیار لذت بخش باشد و حتی بزرگتر ها میتوانند از آن به عنوان یه استراحتگاه و گذراندن ساعاتی از زمانشان در کنار خانواده و دورهمی ها استفاده کنند .
ایجاد حیاطی که کف آن پوشیده شده با چمن باشد بسیار لذت بخش است ، اما شما میتواتید زیبایی آنرا چند برابر بکنید و با ست کردن چمن با گل و گیاه های رنگارنگ و درختان میوه یک باغچه بسیار زیبا را برای خودتان درست کنید .

اجرای چمن مصنوعی باغچه

شاید برخی بر این باور باشند که اگر بخواهم چمن مثنوعی نصب بکنم باید تمان درختان و کل و کیاهان خود را بکنم و مجدد انها را بکارم . ولی این باور علط است چرا که چمن مصنوعی باغچه این قابلیت را دارد که میتوانید به هر سلیقه و مدلی که دوس داشته باشید در هر مکانی آنرا نصب بکنید .  نصب چمن مصنوعی درست بین درختان و گل های شما اتفاق میفتد و مکان هایی که درخت جلوی راه چمن باشد چمن را برش داده و بدون هیچ مشکلی نصب میکنیم .این نصب به گونه انجام میشود که بعد از اتمام کار درختان جوری به نماش در می آیند که گویی از لابه لای چمن روییده شده اند و زیبایی خاصی به باغچه  میبخشد .اابته باید کار نصب توسط نصابن حرفه ای صورت گیرد تا چمن بتواتد ب طور کامل زیبایی خود را به رخ بکشد .

 چمن مصنوعی دست دوم برای باغچه

چمن های مصنوعی دست دوم زیادی در بازار وجود دارد که در کیفیت های مختلفی هستند . برخی از انها ارزش خرید دارند ولی برخی نخیر .  چمن مصنوعی عمر مفید دارند .چمن های ورزشی با تزئینی عمرشان متفاوت است . زمین های ورزشی چون در معرض فشار قرار دارند جنس چمنشان باید استحکام بیشتری داشته باشد . برخی زمین های فوتبالی هستند که چمن های انها را برمیدارند و شستشو میدهند ، سیلیس و گرانول آن را تخلیه میکنند و به عنوان چمن دست دوم میفروشند . که میتوان از انها برای باغچه و تراس و …. استفاده کرد . چمن های دست دوم معمولا برای افرادی که نمیخواهند هزینه زیادی بپردازند مناسب میباشد و برخی چمن های دست دوم میتوانند مناسب باشند و حتی چندین سال جوابگو باشد . قطعا قیمت چمن مصنوعی دست دوم مناسب تر است ولی تازگی  و شادابی چمن نو را ندارد و این بستگی به میزان هزینه و سلیقه شما دارد که چقدر به مکانی که میخواهید چمن کنید اهمیت میدهید .

چه نوع چمنی برای باغچه مناسب است ؟

شاید برایتان سوال باشد که برای باغچه چه نوع چمنی را باید استفاده کرد . نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که نوع چمن را بر اساس مدلش یبسنجیم یا کیفیت آن . اگر بر اساس کیفیت باشد باید دید که محیط باغچه شنا در نعرض فشار و تردد زیاد قرار دارد یا خیر . که اگر اینگونه باشد باید چمنی انتخاب کنید که دیتکس بالا داشته باشد ، پر تراکم باشد و در معرص نور افتاب مقاوم باشد . اما اگر باعچه تردد زیادی نداشته باشد و فقط در گوشه ای از حیاط به عنوان تزئین باشد میتوانید از چمنی با کیفیت پایین تر و قینت مناسب تر استفاده کنید . در بعضی موارد مشاهده میشود که فرد بیش از نیازش برای چمن مصنوعی هزینه میکند در صورتیکه میتوانست با هزینه پایینر همان کاری که میخواست را انجام  دهد.  اما اگر بخواهیم جنبه دیگری از نوع چمن های مصنوعی را در نظر بگیریم مدل ِن میباشد که بستگی به سلیقه هر فرد دارد و نمیتوان نطر قطعی داد که کدام چمن از همه زیباتر و مناسب تر است.

نکته دیگری که برای انتخاب مناسب به شما کمک میکند انتخاب صحیح بر اساس موقعیت و شرایط باغچه شماست . یعنی اگر باغچه در شرایطی است که مدام در معرض کثیفی و گل شدن الیاف چمن میباشد بهتر است از چمن های با الیاف کوتاه تر(کمتر از ۳۰ میل ) استقاده شود . چون الیاف بلند باعث میشود گل و خاک در لابه لای الیاف برود و مدام نیاز به شستشو داشته باشد .

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی حیاط

چمن مصنوعی ویلا

چمن مصنوعی ورزشی

خرید چمن مصنوعی

فروش چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی