مقالات

نکات نصب چمن مصنوعی

آیا با آموزش نصب چمن مصنوعی آشنایی کامل دارید؟ می‌خواهید از نحوه نصب چمن مصنوعی اطلاعات مهم را کسب نمایید؟ ما در این مطلب قصد داریم اطلاعات بسیار کاربردی در مورد آموزش نصب چمن مصنوعی یا نحوه نصب چمن مصنوعی و انواع چمن مصنوعی و همچنین نحوه اطلاع از قیمت چمن مصنوعی که به شما در انتخاب چمن مصنوعی قبل از خرید چمن مصنوعی کمک بسیاری می‌کند، صحبت کنیم. پس این مطلب بسیار کاربردی و آموزشی را به هیچ وجه از دست ندهید، با ما همراه شوید.

راهنمای جامع نصب چمن مصنوعی:
همانطور که در بالا اشاره کردیم در این مطلب سعی داریم اطلاعات بسیار جامعی در زمینه نصب چمن مصنوعی و راه اندازی آن و دیگر اطلاعات چمن مصنوعی مانند لیست قیمت چمن مصنوعی، انواع چمن مصنوعی، خرید چمن مصنوعی و دیگر اطلاعات بسیار مفید و کاربردی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که در نهایت با کسب این اطلاعات مهم و بار ارزش به شما در امر انتخاب چمن مصنوعی و خرید چمن مصنوعی مورد نظر خود، کمک بسیار زیادی خواهد کرد، ابتدا بیاید در مورد چمن مصنوعی صحبت کنیم:
چمن مصنوعی چیست؟
چمن مصنوعی یک پوشش و یا فرشی سبز زیبا، لطیف و انعطاف پذیر است که بسیار مقاوم، بادوام تر، با طول عمر بیشتر نسبت به چمن طبیعی، با قابلیت نصب در هر کجا که می خواهید است، چمن مصنوعی از از یکسری الیاف یا نخ چمن مخصوص تشکیل شده است، الیاف یا نخ چمن مصنوعی از موادی همچون پلی اتیلن، پلی پروپین و پلی آمید تولید می شوند. برای خرید چمن مصنوعی همواره بخاطر داشته باشید که از شرکت های فروش چمن مصنوعی معتبر یا فروشگاه های چمن مصنوعی خریداری کنید که خیالتان بابت خرید چمن مصنوعی استاندارد و با کیفیت راحت باشد.
چگونه چمن مصنوعی را نصب کنیم؟


همانطور که می دانید برای انجام هر کاری نیاز به یکسری تخصص و یا دانش اولیه می باشد، نصب و راه اندازی چمن مصنوعی نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد، اگرچه نصب چمن مصنوعی کار بسیار سخت و دشواری نیست اما لازم است که در طی انجام این مراحل یکسری قوانین را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از نصب چمن مصنوعی کسب نمایید، البته خاطر نشان کنم که برای نصب و راه اندازی چمن مصنوعی برای مقاصد حرفه ای مانند ورزش حتما باید از مشاورین و متخصصان نصب و راه اندازی چمن مصنوعی بهره ببرید زیرا برای انجام این کار باید قبل از آن یکسری مقدمات انجام شود مانند ایجاد برش هایی بسیار دقیق و همچنین ایجاد زیر ساخت های لازم برای نصب چمن مصنوعی ورزشی و یا حرفه ای و همچنین برای نصب چمن مصنوعی تزئینی.
مراحل نصب چمن مصنوعی:
مرحله اول نصب چمن مصنوعی که مهم ترین بخش آن محسوب می شود ، مربوط به زیر سازی است، که این نوع زیر سازی نیز به دو بخش مجزا تقسیم بندی می شود، زیر سازی بر روی سطوح نرم و زیر سازی بر روی سطوح سخت.
مرحله دوم نصب چمن مصنوعی، در این مرحله پس از اجرای دقیق و اصولی زیر سازی های مربوطه با توجه به نوع سطوح (نرم و سخت)، می رسیم به مرحله نصب کردن یا فرش کردن چمن مصنوعی که بر روی سطح زیرسازی شده قرار می گیرد.
چگونه زیرسازی چمن مصنوعی را انجام دهید؟
برای زیرسازی چمن مصنوعی باید دقت بسیار زیادی به خرج بدید تا چمن مصنوعی بهترین عملکرد خود را نشان دهد و از صدمات احتمالی و دادن هزینه هایی نظیر ترمیم و بازسازی چمن مصنوعی جلوگیری و یا آن را به حداقل رسانید. در ابتدا باید تمام پوشش گیاهی اضافی بر روی خاک محل مورد نظر را بصورت کامل و تمیز پاک کنید، پس از آن نوبت به کار با غلطک می رسد که توسط آن خاک محل بخوبی کوبیده و صاف می شود و سپس با چند لایه شن و ماسه بر روی آن ریخته و محل مورد نظر پوشانده می شود، دقت داشته باشید در این مرحله اگر سطح مورد نظر نرم باشد باید از یک نوع کامپوزیت خاص برای زیر استفاده شود و سپس چمن مصنوعی بر روی آن قرار گرفته و چسبیده شود اما اگر سطح شما یک سطح سخت بود باید اول عایق بندی شود مانند ایزوگام، و پس از آن چمن مورد نظر بر روی آن قرار گیرد.
نکات مهم و کاربردی در نصب چمن مصنوعی:
ابتدا چمن مصنوعی را در یک محیط صاف کاملا باز کرده و به اندازه های دقیق مد نظر خود شروع به برش زدن کنید.
تمامی قطعات برش خورده به یک اندازه باشند.
تمامی قطعات برش خورده در یک راستا جایگذاری شوند تا از ایجاد سایه روشن جلوگیری شود.
تمامی مراحل فیکس کردن چمن در گوشه و کناره ها می بایست با چسب انجام شود.
دقت کنید که در هنگام برش زدن می بایست کاتر (وسیله ای برای برش قطعات چمن)، را از میان الیاف های تشکیل دهنده چمن عبور داده تا به بافت چمن مصنوعی خود آسیبی وارد نشود.
در انتخاب چمن مصنوعی خود دقت نمایید، بخصوص اگر میخواهید از چمن مصنوعی در فضای باز استفاده کنید، پس باید از نوعی چمن استفاده کنید که در برابر نور و اشعه آفتاب دارای مقاومت بالایی باشد تا دچار صدمه و از رنگ پریدگی نشود.

آیا با انواع چمن مصنوعی آشنا هستید؟
چمن مصنوعی دارای طیف گسترده ای از نوع های مختلفی می باشد که هر کدام با توجه به خاصیتی که دارند مناسب کار خاصی می باشند، اما بطور کلی چمن مصنوعی به دو گروه کلی تقسیم بندی می شوند، گروه اول چمن مصنوعی ورزشی و گروه دوم چمن مصنوعی تزئینی که هر کدام با توجه به نوع کاربری دارای ویژگی های منحصربفردی هستند، ابتدا بیایی در مورد چمن مصنوعی ورزشی صحبت کنیم و چه موارد کاربردی دارد:
چمن مصنوعی ورزشی چیست؟
چمن مصنوعی ورزشی یکی از گروه های چمن مصنوعی می باشد که همانطور که از نام آن پیداست بیشترین موارد کاربری را در رشته های ورزشی دارد که بر پایه استفاده از چمن می باشند، البته از چمن مصنوعی ورزشی نیز در سالن های ورزشی مانند بدنسازی و از این قبیل برای ایجاد یک محیط سبز ورزشی برای ورزشکارانی که می خواهند تجربه تمرین و انجام حرکات ورزشی را نیز بر روی چمن داشته باشند فراهم می سازد.
از کاربردهای چمن مصنوعی ورزشی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
چمن مصنوعی فوتبال، چمن مصنوعی فوتسال، چمن مصنوعی مینی فوتبال.
چمن مصنوعی تنیس، چمن مصنوعی گلف، چمن مصنوعی راگبی، چمن مصنوعی دو میدانی، چمن مصنوعی چوگان و سالن های ورزشی از این قبیل رشته های ورزشی.
استفاده از چمن مصنوعی ورزشی جهت ایجاد یک محیط ورزشی بسیار مناسب حتی در خانه، محل کار و سازمان ها و کارخانجات و سالن های ورزشی.
چمن مصنوعی تزئینی چیست؟
چمن مصنوعی تزئینی نیز همانطور که از اسم آن پیداست، علاوه بر جنبه تزئینی آن برای زیباتر کردن محیط زندگی و کاری، بسیار پر کاربرد و با طیف گسترده ای از انواع چمن مصنوعی تزئینی بسیار محبود در بین عموم و طراحان داخلی و معماران می باشد، چمن مصنوعی تزئینی موارد کاربردی بسیار زیادی دارد که با خرید چمن مصنوعی تزئینی می توانید از مزایای بسیار آن استفاده نمایید، از موارد استفاده از چمن مصنوعی تزئینی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
چمن مصنوعی باغ تالار، چمن مصنوعی تراس، چمن مصنوعی بالکن، چمن مصنوعی حیاط.
چمن مصنوعی مهد کودک، چمن مصنوعی مدارس، چمن مصنوعی مراکز آموزشی.
چمن مصنوعی پارک و مراکز تفریحی و فضاهای باز.
چمن مصنوعی رنگی مانند چمن مصنوعی قرمز که رنگ و جلوه خاصی به فضا می دهد.

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی ورزشی

اجرا و نصب چمن مصنوعی