مقالات

چمن مصنوعی اتاق کودک

ضرورت استفاده از چمن مصنوعی برای اتاق کودک

یکی از ایده های خیلی خوب این است که اتاق فرزندان دلبندمان را به محیطی بسیار لذت بخش برای آنها تبدیل کنیم. داشتن اتاقی سبز که الهام گرفته از طبیعت زیبا باشد امروزه بسیار مورد استقبال روانشناسان و والیدین قرار گرفته است.

با توجه به تحقیقات علمی و روانشناسی که روی تعداد زیادی از کودکان در سنین مختلف انجام شده است به دانشمندان ثابت شد که اثر محیط کودکان بر سلامتی ذهن و حتی جسم کودکان بیش از حد انتظار است و بنابراین روانشناسان کودک توصیه اکیدی دارند تا جایی که میشود محیط رشد کودک را به محیطی زیبا و امن برای کودک تبدیل کرد که کودکانمان در سلامت کامل روانی رشد کنند.

یکی از مکان هایی که کودکان با آنها خاطره دارند و ما میتوانیم تا حد امکان محیط و اتاق کودک را شبیه به آن کنیم شهر بازی است. محیط شهربازی دارای روح و سرزنده است. از پوشش های زیبا و وسیله های تزیینی که جلوه زیبایی به محیط میدهد استفاده شده است. با نزدیک کردن فضای منزل به محیط شهربازی میتوان تا حدی به شادی بخش کردن اتاق کودک کمک کرد. یکی از چیزهایی که این کار را میتوان با آن انجام داد استفاده از چمن مصنوعی اتاق کودک است.

ویژگی چمن مصنوعی اتاق کودک

اتاق کودک معمولا مکانی پر تردد به حساب می آید .پس چمنی که انتخاب میشود باید جنس خوب باشند . اما جنس خوب به چه معناست ؟ یعنی چمن باید تراکم بالایی داشته باشد . تراکم بالا باعث میشود که مقاومت چمن در برابر فشار پا بالا رود و بتواند فشار بیشتری را تحمل بکند و از طرف دیگر ضربه گیری ان نیز بالاتر میرود . کودکان مدام در حال زمین خوردن و آسیب دیدن هستند این تراکم بالا باعث میشود که ضربات ناشی از زمین خوردن گرفته شود و کودک کمتر آسیب ببیند .نکته دیگری که باید به آن توجه شود ارتفاع الیاف میباشد . برای همچین مکان هایی ارتفاع الیاف را کوتاه انتخاب میکنند زیرا ارتفاع کوتاه الیاف نیز طول عمر بیشتری دارند و مقامت بیشتری را تحمل میکنند .  دقت کنید که میتوان از الیاف بلند نیز استفاده کرد ولی نگهداری آن کمی سخت تر میشود .

انواع چمن مصنوعی مناسب اتاق کودک

چمن مصنوعی اتاق کودکان انواع مختلفی دارند که در ادامه چند مدل از پرمصرف ترین انها را معرفی خواهیم کرد .

چمن مصنوعی ماهونیا ۲۵

رشته های چمن تولیدی ماهونیا ۲۵ دارای ساختار اولیه و در سطح تحویل هستند. عرض این رشته ها کم است. هنگامی که با رشته های چمن را لمس میکنید، می بینید که چسبناک هستند. نکته قابل توجهی که در وجود این کالا می توان یافت، سطح ابریشمی (سطح پرکننده) در آن است که بر خلاف اقلام مختلف تیره است. شستن این مورد سخت نیست.

چمن مصنوعی ماهونیا ۱۵

در تمام این مدت با توسعه چمن مصنوعی ایرانی، چمن مصنوعی ماهونیا ۱۵ میلیمتری وارد بازار شد تا برای مصارف مختلف مانند ایوان، حیاط، مهدکودک روی پشت بام، مهدکودک و ارائه تجاری مورد استفاده قرار گیرد. چمن ماهونیا یک کالای متوسط ​​و معقول است. رشته های این نوع چمن ضخامت کمی دارند و شستشوی آنها فوق العاده ساده است.

مدل پاپیروس چمن مصنوعی

نوآوری ساخت رشته های چمن مصنوعی بسیار گیج کننده است. این رشته ها باید دارای کیفیت ظریف، عدم سایندگی، استحکام، ظرافت، دستورالعمل های پاکیزگی، محافظت در برابر پرتوهای UV و لکه ها و ویژگی های مختلف متعددی باشند. رشته های چمن ساخته شده از پاپیروس به شکل I با یک رگ کانونی ایجاد می شوند. این رشته‌ها علاوه بر این در دو مخلوط سایه‌انداز (bi-shading) با هم بافته می‌شوند تا ظاهری منظم‌تر به مدل پاپیروس بدهند.

نگهداری از چمن مصنوعی اتاق کودک

نگهداری از چمن های مصنوعی بسیار آسان تر از چمن های طبیعی است . چرا که هیچ کدام از سرایط سخت نگهداری از چمن طبیعی را ندارند و براحتی با نگهداری ساده چندین سال عمد میکنند . برای نگهداری از چمن مصنوعی اتاق کودک کافیست هر از چند گاهی روی ان را جارو بکشید تا الودگی ها و کثیفی های روی آن از بین برود و نگذارید خاک و کثیفی ها  لابه لای الیاف برود، چرا که باعث میشود الیاف اسیب ببینند و به مرور از عمر آن کاسته میشود .

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی دیوار سبز