مقالات

چمن مصنوعی برای آرامگاه

چمن مصنوعی برای آرامگاه

پای چمن مصنوعی، به آنجا که فکرش را نمی کنید باز شده است!
تصور اینکه استفاده از چمن مصنوعی برای آرامگاه عزیزانمان، امکان پذیر است و می تواند کاربرد داشته باشد، اندکی سخت و دشوار است؛ اول به دلیل اینکه اساسا فکر کردن به موضوع از دست دادن عزیزان، برای هیچ یک از ما خوشایند نیست و دوم، باور اینکه می‌توان از پوششی مانند چمن مصنوعی برای چنین مکانی بهره جست، کمی، دور از ذهن به نظر می‌رسد. در این مطلب تلاش کرده‌ایم این ذهنیت را در شما عوض کنیم، شما با خواندن این مطلب در می‌یابید که کاربرد چمن مصنوعی برای آرامگاه، چندان هم دور از ذهن نیست.

همچنین می‌توانید درباره‌ی چمن مصنوعی و کاربری‌های خاص بخوانید.

چمن مصنوعی برای آرامگاه، روندی رو به رشد داشت
فضای آرامگاه‌ها، بیشتر با خاک و غبار سرو کار دارد بنابراین طبیعی است که به زیباسازی، توأم با بهره‌گیری از مواد و مصالحی که در برابر گرد و غبار دوام بیشتری داشته باشد نیاز دارد. مکانی که عزیزی در آنجا آرامیده است ناخوداگاه حساسیت ما را برای آراستن و هر چه زیباتر شدن، بیشتر می‌کند. از سوی دیگر، پوشش سطوح کف آرامگاه‌ها، هم زمانبر است و هم به دقت عمل و عنصر زیبایی نیاز دارد. در چنین مکانی، هم زیبایی و هم تمیزی، به صورت همزمان باید حفظ شود.

شاید برای تزئینات چنین فضاهایی، مواد مختلفی مانند سرامیک، سنگ، کاشی، گل و درختچه‌های تزئینی به ذهن برسد اما در این میان چمن مصنوعی نیز گزینه مناسبی است. شاید به دلیل رواج اندک استفاده از چمن مصنوعی در فضاهای آرامگاهی، چنین باور و عادتی را در سطح عمومی پدید نیامده باشد، اما می‌توان حدس زد که استفاده از چمن مصنوعی برای آرامگاه‌ها، به سرعت می‌تواند به روندی رو به رشد تبدیل شود چراکه استفاده از چمن مصنوعی، برای بسیاری دیگر از مکان‌ها که تاکنون چندان مورد توجه مردم نبوده است، به سرعت در حال رشد است.

 

دلایل استفاده از چمن مصنوعی برای آرامگاه

چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی به‌دلیل نگهداری آسان، بی‌نیاز بودن از کود و آبیاری، گزینه بهتری محسوب می‌شود. چمن مصنوعی از الیاف ضخیم و بادوام ساخته می‌شود و در عین حال، به دلیل شباهت بسیار آن به چمن طبیعی، منظره زیبایی را ایجاد می‌کند. این محصول برای مکان آرامگاه‌ها پیشنهاد مناسبی است چون آرامگاه را تمیز نگه می‌دارد. نصب آن نیز آسان است چون زیرسازی چمن مصنوعی به راحتی انجام می‌گیرد. چمن مصنوعی می‌تواند به طور مستقیم روی مکان‌های سختی همچون سیمان یا حتی سطوح صاف و سخت چسبانده و نصب شود به همین دلیل نیز برای فضای اطراف آرامگاه مناسب است.

 

ملاحظات نصب چمن مصنوعی برای آرامگاه
نصب چمن مصنوعی برای آرامگاه بر روی خاک‌هایی همانند خاک رس، گل یا حتی سنگ ریزه نیز قابل اجراست، اما در این موارد باید نکاتی رعایت شود که در رأس تمام آن نکات، مسئله زیرسازی مناسب، قرار دارد. به عنوان مثال بهتر است زیرسازی زمینی که با سنگ‌ریزه پوشیده شده، از قلوه سنگ و قطعات بزرگ، پاک شود.

 

صرفه اقتصادی چمن مصنوعی برای آرامگاه
شاید یک سوال مهم در مورد استفاده از چمن مصنوعی برای آرامگاه، صرفه اقتصادی، به ویژه با توجه میزان دوام و طول عمر آن باشد. طبعا استفاده از چمن مصنوعی، عمدتا برای آن دسته از فضاهای آرامگاهی توصیه می‌شود که شرایط محیطی کنترل شده‌تری دارند؛ نظیر آرامگاه‌های اختصاصی. در واقع، اگر شرایط محیطی مناسبی برای حفظ و نگهداری چمن مصنوعی وجود داشته باشد، به دلیل جنس و دوام چمن مصنوعی، می‌توان از آن به خوبی و برای دراز مدت نگهداری کرد و به این لحاظ می‌توان چمن مصنوعی برای آرامگاه را گزینه‌ای به صرفه از نظر اقتصادی نیز به شمار آورد.

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی دکوراتیو