مقالات

چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ

خرید چمن مصنوعی بین موزائیک و سنگ

خرید چمن مصنوعی مابین سنگ بسیار زیاد شده است . دلیل این افزایش تقاضا کاملا واصح است ، چون یک طرح نو و بسیار شیک میباشد و جلوه بسیار زیبایی به ویلا ، حیاط و یا هر مکانی که مابین سنگ دارد را میدهد . به طبع همین افزایش تقاضا شرکت های فراوانی پا به عرصه فروش این محصول گذاشته اند و در سایت های مختلفی میتوانید انواع چمن مصنوعی مابین موزاییک را مشاهده کنید و بنا به سلیقه خودتان مدلی که مورد پسندتان است را خریداری کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر مبتواتید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و اطلاعات لازم را کسب کنید تا بتوانید جنس متناسب با کارتان را خریداری بکنید .

مزایای استفاده چمن مصنوعی بین سنگ

قطعا هر کسی به فکر زیبایی محیط اطرافش میباشد و دوست دارد به زیباترین شکل ممکن آن را بسازد . بهترین جلوه ای که هر فرد میتواند برای ویلا ، حیاط یا هر جای دیگر ایجاد کند ایجاد فضای سبز میباشد ، زیرا هیچ نمایی نمیتواند جایگزین فضای سبز و گل و گیاه و درختان زیبا شود . حال مابین ابن فضای سبز شنا میتواتید ترفند هایی بکار ببرید که این فضا حتی زیباتر هم بنظر برسد . یکی ازین ترفند ها انداختن چمن مابین سنگ ها و موزاییک ها میباشد . شما میتواتید بجای اینکه از سنگ های یکدست و چسبیده به هم استفاده کنید ، کمی فاصله بین هر سنگ دهید و کمی عمق به ان دهید که بتوانید مابین ان را چمن بکنید ، که فوق العاده نما را زیبا میکند و یک مکان خاص را برای شما ایجاد میکند . گاهی اوقات از چمن طبیعی استفاده میکنند ، ولی نگهداری چمن طبیعی مخصوصا اگر ملا بین موزائیک باشد بسیار سخت است و دوام نمی اورد و در بیشتر مواقع دچار کچلی میشود و زیبایی خود را از دست میدهد . اما چمن مصنوعی به هیچ وجه دچار کچلی نمیشود و نیاز به ابیاری ندارد و سالها عمر میکند .

قیمت چمن مصنوعی بین موزاییک

در زمان قدیم برای زیبایی و طراحی دکوراسیون از چمن طبیعی استفاده میکردند که دردسر های زیادی داست و نگهداری ان بسیار دشوار بود . کم کم بدلیل کمبود آب و نگهداری دشوار چمن طبیعی ، به فکر تولید چمن مصنوعی افتادند که نگهداری آسان تری داشت و نیازی به آبیاری نیز نداشت . امروزه میبینید که چمن مصنوعی جایگزین طبیعی شده است و بخوبی جای طبیعی را پر کرده و روزبه روز تقاضا روی این محصول در حال افزایش است . استفاه از چمن مصنوعی بین سنگ کاری نو و زیباست که مورد تایید افراد سخت پسند است و تقریبا میتوان گفت با هر سلیقه ای سازگار است و هر کسی با دیدن آن لذت میبرد . قیمت چمن مصنوعی بین سنگ با توجه به نوع و مدلی که انتخاب میکنید متفاوت است .پس باید با توجه به مقدار هزینه ای که میخواهید بکنید چمن مورد نطرتان را انتخاب کنید  .

بهترین چمن مصنوعی بین موزاییک

بهترین چمن مصنوعی بین موزاییک چمنی است که در برابر فشار و رفت و امد و همچنین تابش نور آفتاب مقاوم باشد . اما چه چمنی دارای این ویژگی ها میباشد ؟! چمن های بین موزاییک جزء چمن های تزئینی به حساب می آیند . چمن های تزئینی نیز انواع مختلفی دارند که هر کدام قیمت های مختلفی دارند که این اختلاف قیمت ها به دلیل کیفیت هر مدل میباشد . نکته ای که شما باید در نظر داشته باشید این است که مکانی که میخواهد چمن بشود پرتردد است یا خیر . اگر پرتردد نباشد شما میتوانید چمنی با قیمت مناسب تر و کیفیت متوسط ببرید و همچنین به دلیل اینکه چمن در معرض فشار و رفت و آمد زیاد پا قرار ندارد میتوانید از الیاف بلند تر نیز استفاده بکنید تا زیبایی بهتری داشته باشید . اما اگر مکان شما پر تردد میباشد بهتر است از جنس محکمتر و پرتراکمتری استفاده بکنید تا دوام بیشتری داشته باشد و در اثر فشار و تردد دچار شکستگی و چروک نشود و الیاف آن شادابی خود را حفظ بکند . قطعا اگر این دو راهکار را در نطر داشته باشید میتوانید چمن مناسب با کارتان را انتخاب بکنید .

 نگهداری چمن مصنوعی بین موزاییک

نگهداری از چمن مصنوعی مابین سنگ دردسرهای نگهداری چمن طبیعی را ندارد .نه نیاز به آبیاری دارد و نه کود دهی و هرس کاری میخواهد .  اما به این معنی نیست که آن را به حال خود رها کنیم و هیچ اقدامی انجام ندهیم .بلکه باید یک سری اقدامات روی آن انجام دهیم . تردد زیاد روی چمن باعث میشود به مرور کثیف شود و الیاف آن شادابی خودش را از دست بدهد و همین امر از یکطرف باعث میشود زیبایی محیط شما کاسته شود و از طرف دیگر عمر چمنتان پایینتر می آید . به همین خاطر هز از چند گاهی با آب و فرچه کوچک روی الیاف را بشویید تا هم کثیفی ها از بین برود و هم الیاف به حالت ایستاده برگردد و زیباتر شود . در فصل زمستان نیز باید از تجمع برف و یخ زدن اب روی چمن خودداری کنیم و در حد امکان روی ان را با پارو و جارو تمیز کنیم .

نحوه اجرای چمن مصنوعی بین سنگ

برای اجرای هر چمن مصنوعی باید دقت کنید که زیر سازی کار باید آماده باشد . هر چقدر هم نصاب چمن حرفه ای باشد ولی زیرسازی کار خراب باشد کار نصب چمن نیز به مشکل برمیخورد . زیرسازی کار باید صاف و یکدست باشد و پستی بلندی نداشته باشد . چون اگر پستی بلندی داشته باشد باعث میشود که لاتکس چمن بدرستی کف زمین نچسبد و بعد از مدتی کنده شود و با کنده شدن تیکه های چمن به مرور مابقی ان نیز بلند میشود و کار شما خراب میشود پس زیرسازی بسیار حائز اهمیت میباشد  .اما چگونه باید زیرسازی مابین سنگ انجام شود ؟! زیرسازی مابین سنگ معمولا سیمانی میباشد بعد از آنکه سنگ ها کار گذاشته شد باید بوسیله سیمان شل مابین سنگ ها را پر کرد و بصورت یکدست صاف شود و پستی بلندی های آن گرفته شود .

معمولا ارتفاعی که برای شیار ها در نظر گرفته میشود یک سانتی متر است . اگر ارتفاع شیار ها زیاد باشد چمن در بین شیار ها فرو میرود و زیبایی خودش را از دست میدهد و اگر ارتفاع کم باشد الیاف چمن از بین شیارها بیشتر از حد مجاز بیرون میزند و در هنگام تردد الیاف چمن تحت فشار قرار میگیرد و میخوابد و زیبایی خودش را از دست میدهد .

پس از انکه زیرسازی کار اماده شد باید به سراغ نصب چمن رفت . برای نصب باید ابتدا عرض شیارها را اندازه گرفت و چمن را به اندازه آن برش دهیم و سپس زیر کار را چسب میریزیم و بعد از آن چمن را بصورت نواری بین شیارها می اندازیم و بعد با پا تحت فشار قرار میدهیم تا چسب را بخودش بگیرد و یک ساعت منتظر میمانیم تا چسب خشک شود .بعد از آن کار شما آماده شده ومیتوانید از زیبایی آن لذت ببرید .

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی حیاط

چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک