مقالات

چمن مصنوعی تراس و بالکن

چرا از چمن مصنوعی در فضای تراس و بالکن استفاده می‌کنیم؟

دلیل های زیادی وجود دارد که بگوییم چرا باید از چمن مصنوعی برای تراس استفاده کنیم .در ادامه به شما توضیح خواهیم داد :

  • جلوه زیبایی به فصای تراس میبخشد
  • براحتی و بدون هیچ دردسری میتوانید آن را بشویید .
  • نیازی به کود دادن و هرس کردن ندارد .
  • سریعا نصب میگردد و نیازی به کاشتن ندارد .
  • در هر مکانی قابل نصب است  و میتوانید روی آن میز و صندلی بچینید و با هر گلی که میخواهید ست کنید .
  • همیشه و در هر فصلی سرسبز میماند .

چمن مصنوعی مناسب برای بالکن و تراس

اینکه چه نوع چمنی را برای تراس و بالکن خانه تان انتخاب کنید بستگی به این دارد که چگونه بخواهید از آن استفاده کنید. یعنی اگر تراس خانه محلی جداست از سایر اتاق های خانه و با دمپایی آنجا رفت و آمد میکنید ، میتوانید از چمن با الیاف بلند هم استفاده کنید . الیافی بین ۱۰ تا ۴۰ میل مناسب برای همچین فضایی میباشد . دلیل اینکه میتوانید الیاف بلند تر را انتخاب بکنید این است که رفت و امد کم میباشد و زیاد کثیف نمیشود و نیاز نیست خیلی برای تمیزکاری وقت بگذارید . الیاف بلند تمیزکاری آن کمی دردسرش بیشتر از الیاف کوتاه تر است چرا که اگر گرد و غبار و خاک لابه لای الیاف برود بیرون کشیدن آن زحمت بیشتری نسبت به الیاف کوتاه تر دارد .

اما اگر تراسی که دارید با اتاق و داخل خانه یکی میباشد ، یعنی اینکه بدون دمپایی و پا برهنه مانند فرش روی ان رفت و آمد میکنید باید چمن با الیاف کوتاه تر استفاده کنید .ارتفاع مناسب بین ۱۰ تا ۲۵ میل میباشد . چرا که تمیز کاری ان بسیار راحت تر میباشد و حتی میتوانید جارو برقی نیز استفاده بکنید .البته استفاده از جاروبرقی در حالت مکش متوسط پیشنهاد میشود ..

چمن مصنوعی تراس و بالکن ، مایه نشاط خانواده

کف تراس ها و بالکن ها معمولا از بتن یا موزاییک های سخت ساخته شده است که باعث میشود رفت و آمد روی ان دشوار باشد و کف پا را تحت فشار قرار دهد و یا اگر بخواهید روی ان بنشینید بسیار سفت و آزار دهنده باشد . اما با نصب چمن مصنوعی نرم و لطیف شما این امکان را فراهم میکنید که به راحتی روی آن استراحت و رفت و اند بکنید و لذت ببرید .

چمن مصنوعی تراس و کاهش دمای محیط

چمن مصنوعی کف تراس باعث میشود که گرمای کمتری ایجاد شود . چرا که اگر بتن یا سنگ در معرص آفتاب قرار بگیرد گرمای زیادی را به خود جذب میکند و نمیتواتید روی آن رفت و امد کنید و بنشینید ولی چمن گرمای کمتری جذب کرده و میتوان ان گرما را نیز با کمی آب پاشی از بین برد و روی ان براحتی رفت و امد کرد ..

نگهداری چمن مصنوعی روی تراس و بالکن

شما فرص کنید که بجای چمن مصنوعی از چمن طبیعی استفاده بکنید .آیا فکر کرده اید که چه دردسر هایی را باید متحمل شوید ؟! کود دادن ، آبیاری ، هرس کردن ، نگهداری در فصل زمستان و تابستان و … از جمله دردسر هایی است که باید تحمل کنید . ولی با نصب چمن مصنوعی هیچ کدام ازین دردسر ها را نخواهید داشت و در زمان شما تیز صرفه جویی خواهد شد .

صرفه جویی اقتصادی با استفاده از چمن مصنوعی بالکن

هر کسی بدنبال زیباتر کردن محیط اطرافش میباشد . حالا این زیبایی میتواند با ایجاد فضای سبز باشد یا استفاده از چوب باشد و یا هر وسیله تزئینی دیگر. اما اگر بخواهیم یک پیشنهاد مناسب داشته باشیم که هم زیبایی خاصی داشته باشد و هم بصرفه باشد چمن مصنوعی یکی لز بهترین گزینه هاست . چون در قیمت های مختلفی وجود دارد و نگهداری ان هزینه ای در برندارد و چندین سال بدون هیچ هزینه ای به شما و خانه تان زیبایی میبخشد .

قیمت چمن مصنوعی بالکن

چمن مصنوعی بالکن جزء چمن های تزئینی به حساب می آید که انواع مختلفی دارد که هر کدام قیمت های مختلفی دارند و قیمت آنها بر اساس جنس و ارتفاع و تراکم الیاف آنهاست .

قیمت چمن های تزئینی تراس از ۹۵ هزار تومان در هر متر مربع شروع میشود به بالا ، که مدل ماهونیا و وندا جزء این دسته از چمن ها به حساب می آیند که البته ارتفاع الیافشان به ۱۵ میل میرسد . در رنج قیمتی بالاتر حدودا ۱۲۰هزار تومان چمن هایی با الیاف بلند تر حدودا ۳۰ میل وجود دارد که بهاره و پاییره ازین مدل چمن هاست . دقت داشته باشید هر چه ارتفاع الیاف بالاتر برود تمیرکاری آن کمی زمانبر تر است .

دقت کنید ارتفاع بلند تر و تراکم بیشتر باعث میشود چمن لطیف تر و طبیعی تر بشود و در زیر پایتان احساس راحتی بیشتری میکنید .

برای براورد قیمت چمن دقت کنید که هزینه چسب و نصب چمن را باید به آن اصافه کنید . اگر میخواهید هزینه کمتری برایتان محاسبه شود میتوانید از چسب استفاده نکنید . البته باید فضای بالکن را در نظر بگیرید که اگر بزرگ باشد نیاز به چسباندن دارد و نمیتوانید از چسب صرف نظر بکنید .

نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن در فصل بهار

چمن مصنوعی نیاز به یک سری مراقبت ها دارد که باعث میشود عمر چمن افزایش یابد .این مراقبت ها در هر فصل کنی متفاوت است و هر فصل نیاز به مراقبت خاص خودش دارد .

در فصل بهار مسئله ای که چمن مصنوعی را آزار میدهد روییدن گیاهان خودرو میباشد . دقت کنید که اگر تراس یا بالکن در معرضرشد این کیاهان هستند بوسیله مواد غیر سمی این جلوی رشد این گیاهان را بگیرید که به چمن آسیب وارد نشود .

نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن در فصل تابستان

فصل تابستان فصلی است که هوا گرم است و افراد دوست دارند که به فضای تراس و بالکن بروند و اوقات فراغت را در آنجا بگذرانند . در کنار آن رفت و اند افراد خانواده و کودکان نیز بر روی چمن بیشتر خواهد شد و چمن تحت فشار و تردد زیادی قرار میگیرد پس بهتر است هر از چند گاهی جارو و فرچه کشیده شود و در صورت امکان کمی سرکه و آب نیز روی آن بپاشید که الودگی ها را به خوبی از بین ببرید .

نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن در فصل پاییز

مسئله ای که در فصل پائیز میتواند باعث ایجاد آسیب برای چمن مصنوعی شود ریزش شاخ و برگ درختان روی آن است . برخی شاخ و برگ های خشک ممکن است به مرور لابه لای الیاف چمن بروند و به الیاف آسیب بزنند و هر چه فاصله این تمیز کاری بیشتر باشد الیاف بیشتر کثیف شده و ممکن است آسیب بیشتری ببیند و تمیز کردنش  زمان بیشتری میخواهد . دستگاه باد وسیله بسیار خوبی برای تمیز کاری آن است و اگر دسترسی به این دستگاه را ندارید میتوانید از جاروی نرم برای تمیزکاری استفاده بکنید

 نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن در فصل زمستان

در فصل زمستان برف و بارندگی زیاد میشود و سرما باعث یخ زدن آب میشود . حال اگر برف و آب روی چمن یخ زده شود و روی آن بماند احتمال آسیب رسیدن به چمن زیاد میشود . پس باید مراقب بود اگر محل زندگیتان در مکان های سرد است که اب یخ میزند و احتمال میدهید آب لابه لای چمن یخ برند ، همیشه برف و آب روی چمن را به وسیله پارو و یا وسیله ای که نوک تیز نباشد و باعث سوراخ کردن نشود تمیز کنید .

البته باید دقت کنید که چسب کاری چمن را در حد امکان باید در موقعی که هوا گرم است و آفتاب میتابد انجام گیرد چون اگر در لابه لای چمن خیس باشد و یخ زده باشد ممکن است در هنگام چسب کاری به مشکل بربخورید .

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی