مقالات

چمن مصنوعی دیواری

بیشتر مردم به دیدن دیوارهای درونی ساختمان با رنگ سفید و یا پوشیده شده با کاغذ دیواری عادت کرده اند و تصوّر می کنند که هیچ پوشش زیبا و تازه دیگری برای نصب بر روی دیوار وجود ندارد. احتمالاً شما هم برخی از تجهیزات و مصالح زیباسازی دیوار را می شناسید؛ آجر، سنگ، سیمان، گچ، رنگ های پلاستیک و روغنی، کاغذ دیواری، دیوارکوب، پوستر، آینه و شیشه های تزئینی، ورقه های فلزی و پلیمری با نمای مصالح طبیعی، پنل های منقوش و طرحدار و… بعضی از متداول ترین نوع این مصالح به شمار می روند.چمن مصنوعی، پدیده ای نوین است که تحولات شگرفی را در عرصه معماری و دکوراسیون داخلی رقم زده. نصب چمن مصنوعی به هیچ محیط خاصی محدود نمی شود و می توان از آن در هر جایی استفاده نمود؛ یکی از این جاها بر روی دیوار است.
بسیاری از افراد، مطمئن نیستند که آیا چمن مصنوعی برای نصب روی دیوارهای فضای درون و بیرون ساختمان مناسب است یا خیر. در این مطلب تلاش می کنیم تا با بررسی انواع کاربردهای چمن مصنوعی دیواری، به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

هر چند که چمن مصنوعی اساساً برای نصب بر روی سطح افقی زمین طراحی شده، ولی هیچ دلیلی برای عدم استفاده از آن در سطوح عمودی وجود ندارد.

چمن مصنوعی دیواری در خانه
بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی، سال هاست که از چمن مصنوعی برای تزئین دیوار ساختمان های لوکس استفاده می کنند و کارفرمایان نیز از این نوآوری بسیار راضی و خشنود هستند.

زیبایی و نشاط ذاتیِ چمن مصنوعی، باعث دگرگونی محیط در هر مکان و هر زمان می شود. اگر به طبیعت و رنگ سبز دلنشین آن علاقه دارید و می خواهید گوشه ای از این زیبایی را در خانه خود داشته باشید، استفاده از چمن مصنوعی را به شما پیشنهاد می دهیم.

سبزی و زیبایی چمن مصنوعی بر روی دیوار، حتی بیشتر از حضور آن در کف زمین به چشم ناظران می آید و بنا بر این باعث دگرگونی شگفت انگیز حال و هوای دکوراسیون داخلی می گردد.

یک دیوار سبز خانگی زیبا به کمک چمن و گیاهان مصنوعی

بخش های مختلف خانه همچون درگاه، نشیمن، اتاق تلویزیون، اتاق خواب، اتاق بازی، اتاق کار، راه پله و… برای استفاده از چمن مصنوعی دیواری بسیار مناسب است.

مثلاً شما می توانید روی دیوار یکی از اتاق های خانه چمن مصنوعی نصب کنید؛ این اتاق می تواند جایی برای آرامش، تفکّر، مطالعه، بازی و سرگرمی یا علائق دیگر شما باشد.

نصب چمن مصنوعی دیواری در اتاق خواب کودکان و نوجوانان، محیطی کاملاً متفاوت پدید می آورد و بچه ها از بازی کردن و درس خواندن در آن لذت می برند. از سوی دیگر، چمن مصنوعی با ایجاد حس آرامش، خوابی آسوده و عمیق را به ارمغان می آورد.

همان طور که می دانید، پرتاب دارت یکی از بازی های محبوب بچه ها و بزرگ ترهاست. هنگام پرتاب دارت به سوی تخته نشانه، گاهی اوقات دچار خطا می شویم و دارت به دیوار اطراف برخورد می کند که معمولاً باعث سوراخ شدن و آسیب دیدن آن می شود.

نصب چمن مصنوعی دیواری، علاوه بر زیباسازی دیوار و محیط انجام بازی دارت، از آسیب دیدگی دیوار نیز جلوگیری می کند.

 

استفاده از چمن مصنوعی روی دیوار سالن بازی و سرگرمی

 

 

چمن مصنوعی دیواری در محیط اداری
بسیاری از کارفرمایان با هدف از بین رفتن فضای دلگیر و بی جان حاکم بر محیط کار، دست به تغییر دکوراسیون می زنند. همان طور که می دانید، رنگ سبز در روحیه انسان تاثیرات معجزه آسایی می گذارد. چمن مصنوعی دیواری نیز با رنگ سبز و جاودان خود می تواند باعث تلطیف فضا شده و محیط کار را به جایی جذاب و دوست داشتنی تبدیل کند.

رنگ سبز چمن مصنوعی، حس فانتزی را به محیط می افزاید و همین مساله باعث رفتار دوستانه و همدلی در حاضران می شود.

محیط های کار اداری معمولا از بخش های گوناگونی مثل ورودی، لابی، پذیرش، دفتر مدیریت و کارمندان، سالن انتظار، بخش استراحت، غذا خوری و نشیمن، اتاق جلسه و گردهمایی، تراس و بالکن، پاسیو و حیاط خلوت و… تشکیل می شوند که همه این قسمت ها برای نصب چمن مصنوعی دیواری ایده آل هستند.

 

 

ترکیب چمن مصنوعی دیواری و گرینوال در فضای اداری

 

 

چمن مصنوعی دیواری در فروشگاه ها
واحد های تجاری از قبیل مغازه ها، فروشگاه ها، مراکز خرید، پاساژ ها و بازارچه ها هم می توانند چمن مصنوعی را بر روی دیوارهای مختلف محل کسب خود نصب نموده و منظره ای شاداب و با صفا را به دیدگان هدیه دهند.

بسیاری از فروشگاه ها با نصب چمن مصنوعی در ویترین و دیوارهای فضای داخلی، می توانند تفاوتی چشمگیر پدید آورده و اشتیاق بازدید و مدت زمان حضور مشتریان در فروشگاه را افزایش دهند.

 

نصب چمن مصنوعی با رنگ تیره و روشن برای طراحی چهره انسان بر روی دیوار

 

استفاده از چمن مصنوعی دیواری در فضای داخلی ساختمان ها، به منظور جذب اصوات و جلوگیری از انعکاس صدا بسیار موثّر است؛ زیرا بافت انبوه و متخلخل الیاف چمن، بخش بزرگی از انرژی ارتعاشات صوتی را جذب نموده و میزان بازگشت آن را به شدت کاهش می دهد.

به همین دلیل می توان با هدف کاهش آلودگی صوتی و ایجاد آرامش روانی، چمن مصنوعی را بر روی دیوار محیط های شلوغ و پر سر و صدا نصب نمود.

مکان هایی همچون بانک، تالار بورس، ترمینال مسافربری فرودگاه، ساختمان های سرپوشیده ایستگاه قطار و مترو، پایانه اتوبوسرانی، سالن نمایشگاه، سالن غذاخوری و رستوران، سالن های مسقف کارگاه ها و کارخانه های صنعتی، پاساژ، مرکز خرید و بازارچه، استودیوی ضبط صدا، سالن اجرای موسیقی، سالن استادیوم های ورزشی، زیر پل های شهری و بزرگراهی و…

خلاقیت در نصب چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی را می توان به صورت ترکیبی با عناصر تزئینی دیگر همچون پنل های گرینوال و انواع گل و گیاه مصنوعی اجرا نمود. پنل های دیوار سبز مصنوعی معمولا بر روی دیوارهای ساده رنگ آمیزی شده نصب می شوند که نمای بسیار زیبا و شادابی را به فضای محیط می بخشد.

گیاهان مصنوعی بر روی یک دیوار ساده به خوبی دیده می شود و با ایجاد تفاوت محسوس، جذابیت و پویایی را برای محیط به ارمغان می آورد. حال اگر گرینوال مصنوعی با اَشکال و رنگ های مختلف را در بستر یک دیوار پوشیده شده با چمن مصنوعی نصب کنیم، ظاهر واقع گرایانه و طبیعی آن بیش از پیش نمایان می شود.

نصب چمن به همراه پنل های گرینوال بر روی دیوار، از محبوبیت فراوانی برخوردار است و بسیاری از اماکن تجاری از این شیوه برای زیباسازی محیط استفاده می کنند.

 

 

نصب چمن و گیاهان مصنوعی بر روی دیوار

 

نصب چمن مصنوعی دیواری

شما به سادگی می توانید با انواع ابزار و امکانات معمولی، نسبت به نصب چمن مصنوعی بر روی دیوار اقدام نمایید.

نصب چمن مصنوعی به کمک انواع چسب های پلی کلروپرن، پلی اورتان، پلی وینیل، اپوکسی، سیلیکون، نواری دو طرفه و… بر روی دیوار امکان پذیر است. اما در صورتی که قصد جدا نمودن چمن مصنوعی در آینده را داشته باشید، مصالح دیوار دچار آسیب دیدگی شده و آثار چسب بر روی دیوار به جای خواهد ماند.

در مورد دیوار هایی با پوشش گچ و رنگ یا سنگ های تزئینی گران قیمت، قطعاً هیچکس دوست ندارد که چنین مشکلی پیش بیاید. پس به همین دلیل است که توصیه می کنیم از شیوه های جایگزین نصب استفاده نمایید.

کوبیدن میخ، بست دو پا، پیچ به همراه رول پلاک و واشر، از جمله روش های مرسوم برای نصب چمن مصنوعی دیواری است. در چنین حالتی، دیوار کمترین صدمه را متحمل شده و سوراخ ایجاد شده را می توان با مصالح ویژه ترمیم نمود.

کارشناسان آگاه، با تجربه و خوش سلیقه ما در مجموعه مانا چمن همیشه از شنیدن صدای گرم و پاسخگویی به سوالات شما خوشحال می شوند. پیشنهادات و انتقادات خود پیرامون این نوشتار را می توانید در بخش نظرات کاربران منعکس نموده و ما را در خدمت رسانی بهتر، یاری نمایید.

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی دیوار سبز

چمن مصنوعی دکوراتیو