مقالات

چمن مصنوعی پشت بام (روف گاردن)

چمن مصنوعی روف گاردن

روف گاردن به معنی ایجاد باغچه و یا فضای سبز کوچک در پشت بام میباشد که یک تفکر خلاقانه برای زیباسازی پشت بام است . شاید قبلا کسی به ذهنش نمیرسید که میتوان از فضای پشت بام به عنوان یک استراحتگاه و یا حتی تبدیل به یک باغچه کوچک استفاده کرد . اما امروزه میبینیم که خیلی از منازل مسکونی که ساخته میشود یک طرح جدا برای تزئین پشت بام انتخاب میکنند و خیلی از طراحان دکوراسیون خارجی ، روی روف گاردن بسیار مانور میدهند . چرا که بهترین مکان و در دسترس ترین مکانی است که هر فردی میتواند انرا به بهترین شکل تزئین و از آن استفاده بکند .

چرا چمن مصنوعی برای روف گاردن

پشت بام خانه یک مکان خیلی حساس میباشد که دشمن اصلی آن آب میباشد. اگر آب به داخل سقف نفوذ کند به مرور باعث خرابی سقف میشود . پس عایق بندی آن باید بسیار محکم و غیر قابل نفوذ باشد . حال اگر بخواهیم از چمن طبیعی برای زیبایی پشت بامتان اسنفاده کنید باید این عایق کاری چند برابر شود و نگهداری بسیار سخت میشود .چون اگر درست عایق کاری نشود بدلیل آبیاری که باید به چمن شود امکان اینکه نم و رطوبت به داخل برود زیاد است . از طرف دیگر چمن طبیعی نیاز به کودهی و هرس کاری دارد و نیاز به فردی دارد که مدام به آن سر بزند و زمان بگذارد و ساید شما در تمام فصول سال چمنی همیشه شاداب و سبز را نداشته باشید . حال فرض کنید بجای چمن طبیعی از مصنوعی استفاده بکنید  . قطعا اولین فاکتوری که بخ دهننان میرسد این است که دیگر نیازی به آبیاری ندارد .درست است اولین مزینتی که برای شما دارد عدم آبیاری این چمن است . مزیت دیگری که میتواند بسیار جذاب باشد همیشه سبز بودن آن است . چرا که بدون هیچ هرس کاری و کوددهی چمن شما همیشه و در تمام فصول سال سبز است .

نکته ای که شاید ذهنتان را درگیر بکند این است که آیاد در فصل بارندگی و جمع شدن آب روی چمن، نم و رطوبت به سقف نفوذ نمیکند؟ در جواب بابد به شما بگویم که ساخت چمن مصنوعی به گونه ای است که دارای زهکش میباشد که باعث عبور آب از داخل آن میشود و هیچ اثری از آب روی آن نمیگذارد .

 قیمت چمن مصنوعی پشت بام

چمن هایی که برای روف گاردن استفاده میشوند معمولا در دسته چمن های تزئینی قرار میگیرند و معمولا ارتفاع الیافی که برای این مکان استفاده میشود بین ۲۰ تا ۳۵ میل میباشد . محصولات زیادی با این ارتفاع الیاف و مناسب روف گاردن وجود دارد که هر کدام قیمت های مختلفی دارند. برخی از انها که قیمتشان بالاتر میرود بخاطر این است که تراکم انها جنس لاتکسشان بهتر است. هر چه تراکم بیشتر شود چمن طبیعی تر و نرم تر میشود .

بستگی به اینکه شما چقدر میتوانید هزینه کنید به همان نسبت میتوانید زیباسازی انجام دهید . توصیه میشود که اگر هزینه برایتان مهم نیست از چمن های پرتراکم تر استفاده بکنید .

نحوه اجرای چمن مصنوعی روف گاردن

اجرای چمن مصنوعی روی پشت بام نیاز به زیرسازی خوب دارد و از همه مهمتر شیب بندی مناسب که آب روی پشت بام نماند . دقت کنید که اگر زیرسازی چمن مناسب نباشد چمن بدرستی نمیچسبد و امکان دارد که بعد از مدتی تردد چروک شود و یا حتی کنده شود . مکان هایی که در ریر چمن چسب میخورد اتصال ها و دور چمن میباشد . برخی فکر میکنند که وسط چمن به طور کامل باید چسبیده شود ولی این طرز فکر کاملا اشتباه است . چرا که اگر کامل چسبیده شود لایه های چسب مانه از عبور آب خواهد شد و آم در وسط چمن گیر خواهد کرد و به سقف نیز آسیب خواهد رساند . اگر پست بام بزرگ باشد و از چندین رول استفاده شود اتصال بین آنها را از طریق نواری مشکی رنگ به عرض ۲۰ سانت به یکدیگر میچسبانیم و نیازی به چسباندن اتصال ها به زمین نیست .

نگهداری از چمن مصنوعی روف گاردن

هر محصولی که خریداری میکنید نیاز به نگهداری دارد . قطعا این نگهداری باعث بالا رفتن عمر آن خواهد شد .چمن. مثنوععی نیز به همین شکل است و برای اینکه همیشه سرزنده و شاداب بماند و طول عمر ان بالاتر رود نیاز به یکسری نگهداری ها دارد . نگران نباشید نگهداری آن مانند چمن طبیعی دردسر ندارد و با کمترین زمان ممکن میتوانید اینکار را انجام دهید . از کثیف شدن آن و ریختن اشغال و ته سیگار روی آن جلوگیری کنید و هر از چند گاهی با پاشیدن آب و جارو زدن باعث شاداب تر شدن و تمیز نگه داشتن آن شوید.

بهترین چمن مصنوعی پشت بام

فضای اکثر پشت بام ها با کولر ها و وسایل اضافه ای که شاید بدرد بخور نباشند پر شده است . شما میتوانید با نصب چمن مصنوعی و گل و گیاهان زیبا این مکان سرد و بی روح را به  مکانی سرسبز و با نشاط تبدیل کنید . امروزه با گسترش این محصول و افرایش تقاضا مدل های مختلفی نیز تولید شده که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند . چمن هایی که معمولا برای پشت بام استفاده میکنند اسپریت ۳۵ و ۲۵ ، صدف و ارکیده هستند که قیمت های انها ب نسبت ارتفاع الیافشان متفاوت است و مبتواتید بر اساس سلیقه خودتان هر کدام از آنها را انتخاب کنید .

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی