مقالات

کاربردهای چمن مصنوعی رنگی

کاربردهای چمن مصنوعی رنگی

سبز، قرمز، زرد؛ نشاط، با چاشنی چمن مصنوعی رنگی
با شنیدن یا خواندن نام چمن، اولین رنگی که در تصورمان شکل می گیرد، رنگ سبز است. این کاملا طبیعی است. سبزی و چمن یکی از ارکان غیرقابل حذف از طبیعت هستند. در حدود نیمه‌های قرن بیستم هم که چمن مصنوعی وارد میدان شد و به عنوان یک محصول مدرن، کارکردهای مختلفی را پوشش داد، سبز رنگ بود. از ورزشگاه‌ها گرفته تا پارک‌های مصنوعی، نماهای بیرونی ساختمان‌ها و مراکز تجاری، حتی درون خانه‌ها در قالب قالی‌ها و کفپوش‌ها، چمن مصنوعی در همه جا با رنگ سبز عجین بود. اما رنگ سبز چنان با مفهوم چمن طبیعی و مصنوعی گره خورده که گاهی اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنیم چمنی که ساخته دست انسان است، می‌تواند در قالب چمن مصنوعی رنگی و رنگ‌های متنوعی تولید و عرضه شود!

بشر با فناوری‌های روز خود توانسته تا محیط پیرامون خود را آنگونه که خودش می‌خواهد و دوست دارد، تغییر دهد و بنا به سلیقه خود محیط را زیبا و متنوع سازد. رنگ هم جزئی لاینفک از محیط پیرامون ماست که می‌تواند به آن انرژی و شادابی بخشد. خوشبختانه صنعت چمن مصنوعی نیز می‌تواند از این فناوری بهره برده و در رنگ‌های گوناگون تولید و توزیع شود.

شاید این سئوال برای‌مان پیش آید که چمن مصنوعی، در رنگ‌هایی غیر از رنگ سبز به چه کار می‌آید؟ آن هم هنگامی که اکثر ورزشگاه‌ها یا مکان‌های تفریحی از رنگ سبز استفاده می‌کنند. در پاسخ باید گفت کاربرد چمن مصنوعی تنها به موارد بالا محدود نمی‌شود.

 

چمن مصنوعی رنگی و زمین‌های ورزشی
در زمین‌های ورزشی و در چمن مصنوعی ورزشی نیز به می‌توان از رنگ‌های مختلف چمن مصنوعی استفاده کرد تا مناطق مختلف زمین برای شناسایی ورزشکاران راحت تر باشند. یکی از زمین‌هایی که به کمک چمن مصنوعی رنگی می‌تواند کارآمدتر باشد، زمین بیسبال است چون نقاط مختلف زمین برای اینکه بازیکنان بهتر بتوانند جای گیری و بازی کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

PrevNext

۱۲۳۴

چمن مصنوعی و زمین بازی کودکان
اگر این نکته را همیشه مد نظر داشته باشیم که کودکان به رنگ‌های مختلف نیاز دارند تا شخصیت و خلاقیت‌شان رشد کند، بیشتر به اهمیت چمن مصنوعی رنگی پی می‌بریم. هم اکنون در سطح شهرها شاهد رشد روزافزون زمین‌های بازی کودکان هستیم که وسایل بازی آنها، در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف طراحی شده اند. هرچه این رنگ‌ها در زمین‌های بازی چشم نوازتر باشد، کودک را بیشتر به فعالیت وا می‌دارد و از این حیث می‌توان به اهمیت استفاده از چمن مصنوعی در رنگ‌های متنوعی همچون نارنجی، آبی، سبز، قرمز، بنفش و زرد در محیط پی برد. رنگ کفپوش زمین بازی کودکان هرچه چشم نوازتر و نزدیک‌تر به روحیات کودکان باشد، بیشتر و بهتر می‌تواند کودکان را به خود جلب کند.

منهای زمین‌های بازی کودکان، فضاهای نمایشگاهی هم هستند که به کمک چمن مصنوعی می‌توانند دکور خوب و جذابی داشته باشند. همه روزه رویدادهای زیادی برگزار می‌شوند که به فضایی شاد و سرشار از هیجان نیاز دارند. چمن مصنوعی رنگی این قابلیت را دارد که به فضا طراوت بخشد؛ طراوتی که فضای تک رنگ و سبز چمن مصنوعی برای فضاهای مورد نظر ایجاد نمی‌کند. اما بسته به رویدادها و برگزاری‌هایی نظیر نمایش‌ها و نمایشگاه‌ها و یا در مکان‌های تفریحی، می‌توان از تنوع رنگ‌های چمن مصنوعی در محیط بهره برد.

PrevNext

۱۲۳۴

چمن مصنوعی و حیوانات خانگی
مورد استفاده دیگر از چمن مصنوعی رنگی در زمین‌هایی است که برای پرورش و تربیت حیوانات خانگی ایجاد شده‌اند. حیوانات گیرنده‌های قوی‌ای نسبت به محیط اطراف خود دارند و از این رو رنگ می‌تواند در جنبش و حرکت آنها نقش مهمی داشته باشد و به محیط آنها نیز سرزندگی و شادابی ببخشد.

در مجموع از چمن مصنوعی رنگی استفاده‌های گوناگونی می‌توان کرد؛ به خصوص زمانی که قرار است ورزش‌های پیچیده‌ای را به کودکان آموزش دهیم و آنان را به ورزشکاران حرفه‌ای تبدیل کنیم.

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی فوتبال

چمن مصنوعی فوتسال

اجرا و نصب چمن مصنوعی

ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی

نگهداری چمن مصنوعی

نمایندگی فروش چمن مصنوعی

چمن مصنوعی مدارس

چمن مصنوعی تراس

چمن مصنوعی حیاط