خرید چمن مصنوعی

خرید چمن مصنوعی | قیمت چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی | استفاده از چمن های طبیعی برای زمین های بازی و حیاط بسیار کمتر از گذشته شده است. این امر دلایل مختلفی دارد که اغلب در ارتباط با هزینه بالای نگهداری آن است. خرید چمن مصنوعی جایگزین مناسبی برای چمن های طبیعی در اغلب فضاهای پر تردد است و نگهداری ساده و کم هزینه ای دارد. مقرون به صرفه بودن و قیمت چمن مصنوعی برای حیاط و … موجب شده تا این کفپوش زیبا برای زمین های بازی کودکان و زمین های ورزشی مناسب ترین انتخاب باشد. چمن مصنوعی با کیفیت های مختلفی عرضه می شود و بر اساس جنس و کیفیت قیمت گذاری می شود. در ادامه مولفه های تاثیرگذار بر این مورد را بررسی می کنیم.

عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی

خریداران محصولات چمن مصنوعی هر روز بیشتر می شوند. حتی در داخل کشور نیز شاهد تقاضای بیشتری برای نصب چمن های مصنوعی در اماکن عمومی و زمین های اختصاصی هستیم. کمبود منابع آبی یکی از تاثیرگذارترین موارد برای تقاضای خرید چمن های مصنوعی است که روی قیمت ها نیز اثر می گذارد. چمن مصنوعی از محصولات دوست دار محیط زیست به حساب می آید و با حذف پروسه کوددهی و سمپاشی به سلامت محیط زیست کمک می کند. برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت چمن های مصنوعی اینها هستند:

شاخص قیمت در برند های مختلف

قیمت چمن مصنوعی در همه فروشگاه ها ثابت نیست و این امر می تواند دلایل متعددی داشته باشد. کشور سازنده چمن و نحوه سفارش و ارسال آن از کشور مورد نظر می تواند قیمت چمن را تحت تاثیر قرار دهد علاوه بر آن کیفیت های متفاوتی از چمن مصنوعی عرضه می شود و مشتری با توجه به کاربری، جنس و قیمت مناسب، محصول را انتخاب می کند. جنس آن به طور معمول از پلی پروپیلن یا PP، نایلون یا PA، پلی اتیلن یا PE، LSR، XTREME می باشد و توسط شرکت چمن مصنوعی سازنده مشخص می شود.

برندهای مختلف با توجه به کیفیت و اعتبار برند، قیمت گذاری می شوند. قبل از خرید به برند و نام کشور سازنده، توجه کنید.

ارتفاع چمن مصنوعی

می توان در تراس، روف گاردن، کنار استخر، بین سرامیک های حیاط و بسیاری از اماکن استفاده کرد. مدل های چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف مختلف به فروش می رسد که هر کدام کاربری خاصی دارند. چمنهای مصنوعی فوتسال دارای الیاف با ارتفاع استاندارد برای بازی است و قابل تغییر نیست ولی برای تراس یا کنار استخر می توان از الیاف چمن بلندتری نیز استفاده کرد

تراکم چمن

تراکم چمن تاثیر مستقیم بر قیمت دارد. چمن های با کیفیت متراکم تر هستند و طول عمر بیشتری دارند. تراکم بالای چمن مصنوعی زیبایی فوق العاده ای به فضا می دهد که ارزش پرداخت هزینه اضافی را دارد. برای مثال یکی از پر فروش ترین چمن های فروشگاه چمن آرتا ساخت کشور ایران است که تراکم بالایی دارد و مناسب فضای بیرون است. ارتفاع ۱۰ و ۲۵ میلی‌متری چمن آرتا به همراه تراکم عالی از مزایای این کفپوش زیبا است.

برای خرید محصولات با کیفیت تر همیشه به تراکم تارهای چمن در واحد متر مربع توجه کنید. تراکم به معنای استفاده از نخ بیشتر در بافت و تولید الیاف است. محصولات متراکم تر تحمل فشار و ضربه بالاتری دارند. رفت و آمد زیاد، دویدن و بازی کردن روی چمن مصنوعی با تراکم بالا، موجب سایش ، خمش و کوبش الیاف نخ نمی شود.

تاثیر وزن بر هزینه چمن مصنوعی

وزن چمن مصنوعی با توجه به جنس، طول الیاف چمن و تراکم آن متفاوت است. چمن هایی که الیاف بلندتری داشته و از تراکم نسبی بالایی برخوردارند دارای وزن بیشتری هستند و قیمت بالاتری نیز نسبت به چمن های بی کیفیت دارند. هزینه با توجه به تراکم، وزن و کیفیت الیاف متغیر است. شاخص تعیین وزن در هر متر مربع به عنوان پایه، سنجیده می شود.

چمن مصنوعی در رنگ های متفاوت سبز چمنی ، سبز چمنی طیفی ، قرمز ، آبی عرضه می شود که هر کدام زیبایی خاصی دارند. نگهداری از چمن مصنوعی آن بسیار ساده است و نیاز به آبیاری و ترمیم ندارد. از این رو صرف هزینه برای خرید کفپوش با کیفیت بسیار هوشمندانه است و از هزینه های غیر ضروری در آینده جلوگیری می کند. برای خرید چمن مصنوعی و کفپوش ها حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا محصول با کیفیت را دریافت کنید. برای اطلاع از لیست قیمت با ما تماس بگیرید.

قیمت چمن مصنوعی با نخ مرغوب

تعداد رشته های نخ خروجی، ارتباط مستقیم با هزینه تولید دارد. در محصولاتی که نخ بیشتری به کار رفته، تعداد گره ها نیز بیشتر است و به طبع هزینه های تولید و قیمت فروش چمن مصنوعی نیز افزایش خواهد داشت. تکنولوژی به کار رفته در تولید چمن مصنوعی روی مقدار خروجی نخ، اثر می گذارد. نخ هایی که سطح مقطع برشی ویژه ای دارند به مراتب گرانقیمت تر از دیگر محصولات هستند. علاوه بر مقدار و نحوه برش نخ، کیفیت خود نخ نیز بسیار مهم است.

نخ های مرغوب در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید، مقاومت بالاتری دارند. این محصولات حاوی فلزات سمی سنگین نیستند و در رده قیمتی بالاتری قرار می گیرند.

پوشش بکینگ چمن های مصنوعی

نوع پوشش بکینگ یکی از مواردی است که قیمت چمن مصنوعی را تغییر می دهد. موقع خرید به قسمت زیرین چمن مصنوعی توجه کنید. یک پوشش تیره رنگ در زیر کار، وجود دارد که لایه زیرین یا بکینگ نام دارد. نخ به کار رفته در بافت چمن مصنوعی بر روی این لایه، قرار می گیرد. در واقع نخ ها روی یکینگ، فیکس می شوند. جنس این لایه باید از مواد مرغوب و با کیفیت انتخاب شود تا طول عمر و دوام محصول، بیشتر شود. در حال حاضر مدل های پوشش بکینگ بر روی کفپوش چمنی، اجرا می شود. پلی یورتان ( PU) در مقایسه با دیگر محصولات قیمت بالاتری دارد. برای خرید چمن مصنوعی با لایه بکینگ پلی یورتان به قیمت بالاتری در بازار می توانید آن را تهیه کنید.

تاثیر بافت در قیمت چمن

طریقه بافت در محصولات چمنی یکسان نیست. به طور معمول برای مصارف عمومی و تزئینی از چمن مصنوعی تک بافت استفاده می شود. چمن های مصنوعی دو بافت برای زمین های بازی کودکان، چمن مصنوعی زمین فوتبال و مراکز تجاری پر تردد، استفاده می شوند. این محصولات به دلیل استفاده از الیاف مکمل به همراه الیاف اصلی به دو بافت معروف شده اند و قیمت بالاتری از چمن های تک بافت دارند. بافت مکمل در حفظ کیفیت و ایستایی الیاف چمن، تاثیر فراوانی دارد و ماندگاری کفپوش را افزایش می دهد.

عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی

خرید و قیمت چمن مصنوعی برای حیاط

همانطور که می دانید یکی از پرکاربردترین استفاده چمن مصنوعی در حیاط خانه ها است که حالت تزئینی دارند. در این مورد باید حواستان باشد که حتما در زیر چمن مصنوعی روزنه هایی برای خروج آب تعبیه شده باشد و همچنین در مقابل آفتاب مقاوم باشد. برای خرید چمن مصنوعی مناسب حیاط علاوه بر اینکه تراکم آن مهم است،به سطح زیرین آن و پوشش لاستیکی که دارد ( لاتکس ) دقت شود.
پوشش لاستیکی پشت این پوشش کف سبز رنگ علاوه بر استحکام بخشیدن به منسوج بافته شده، آن را در برابر پارگی و آسیب دیدگی حفظ می کند.

چمن مصنوعی را می توان روی کلی سطوح نصب کرد. برای نصب چمن مصنوعی لازم است تا سطح مورد نظر، آماده سازی شود. زیرسازی چمن مصنوعی هزینه بر است. هنگام خرید چمن مصنوعی، مبلغی را برای انجام عملیات زیرسازی در نظر بگیرید. قیمت چمن مصنوعی شامل هزینه خرید به اضافه اجرای چمن است. برخی از شرکت ها، نصب و اجرای چمن را نیز بر عهده می گیرند و این مبلغ روی قیمت ها لحاظ می شود.

آشنایی با برخی از سوالات متداول در مورد خرید

عرض این پوشش سبز رنگ معمولا چقدر است؟

معمولا عرض آن‌ها بین ۲ تا ۴ بسته به نوع آن و ایرانی یا خارجی بودن و جنس دستگاه ها متفاوت است

هزینه نصب چمن مصنوعی به چه صورت است؟

به طور کلی میزان نصب چمن مصنوعی در بازار امروزی به دلیل تغییرات در قیمت چسب متفاوت خواهد شد ولی نصب خوب بین حدود مترمربعی ۱۰-۲۰ هزار تومان می باشد.
بدون استفاده از چسب نصب آن امکان پذیر است؟

اگر روی آن جسم سنگینی قرار دهید بله و البته به وزن خود چمن نیز بستگی دارد که اگر سبک باشد لازم است حتما چسب بخورد.

علت تفاوت هزینه در چمن مصنوعی چیست؟

شما برای دانستن علت تفاوت قیمت باید چند مساله را بدانید که یکی از آن‌ها جنس چمن مصنوعی است که در سوال زیر بررسی می‌شود و مورد بعد تراکم آن است و مورد بعدی وزن آن است و یک مورد مهم دیگر نیز ارتفاع چمن است که تاثیر دارد.

جنس‌های چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی در سه نوع عرضه می‌گردد. یا کاملا پروپپلین یا کاملا پلی اتیلن و یا ترکیبی از هر دو است. بهترین نوع و گران‌ترین مدل برای خرید چمن مصنوعی مدل کاملا پلی اتیلن است که به هیچ وجه چمن نه بعد از مدتی می‌خوابد و نه آفتاب و باران آن را خراب می‌کند و به ترتیب بقیه موارد از مقاومت آن کمتر می‌شود.

آیا بدون کمک نصاب هم می توان آن را نصب کرد؟

اگر متراژ شما پایین است مثلا برای بخش کوچکی از گلخانه خود یا تراس خود میخواهید این کفپوش سبز را استفاده کنید نیاز به نصاب نیست و با تماشای ویدیو های راهنمای نصب چمن ما می توانید این کار را انجام دهید اما اگر متراژ شما بیش تر از ۱۰ متر مربع است پیشنهاد می کنیم از یک شخص خبره استفاده کنید تا بدون هیچ گونه صدمه ای آن را به سرانجام برساند.

بهتر است کف فضای مورد نصب چه باشد؟

چمن مصنوعی همانند موکت است بنابراین قبل از نصب لازم است زیر کار کاملا صاف و یک دست باشد. بنابراین قبل از اینکه روی سنگ – موزاییک یا حتی سیمان و شن و ماسه خود نصب کنید با ما در تماس باشید تا شما را به کمک افراد متخصص بهتر راهنمایی کنیم. قیمت نصب نیز برای هر مورد ممکن است متفاوت باشد.
آیا چمن مصنوعی تزئینی های شما قابل شستشو هستن؟
بله شما میتوانید با خرید چمن مصنوعی ارزان ما علاوه بر جارو کردن آن به راحتی آن را تمیز کنید و بشورید. این اطمینان رو به شما می دهیم که در هر فضایی این چمن ها نصب شده و در مقابل آب و آفتاب کاملا مقاوم هستن
چمن مصنوعی
امروزه استفاده از چمن‌مصنوعی ( Artificial Grass ) علاوه بر ورزشگاه‌ها و زمین‌های‌ورزشی، در دکوراسیون داخلی و خارجی، در اماکن اداری، تجاری، مسکونی و محوطه‌سازی فراگیر شده است. چمن طبیعی عمر کوتاهی داشته و در نقاطی با شرایط بد آب و هوایی رشد نخواهد کرد در صورتیکه چمن‌مصنوعی شما را از هزینه کاشت، آبیاری، نگهداری، آف کش ها، چمن‌زنی، بی‌نیاز کرده و سالها بدون تغییر رنگ، فضای سبز را برای شما ایجاد خواهد کرد، از این رو چمن‌مصنوعی جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی به حساب می‌آید. چمن مصنوعي از جنس پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن و پلی‌آمید است. با خرید چمن‌مصنوعی نیاز به رفتن به دل طبیعت نیست زیرا محیطی سرسبز، بانشاط، و آرامش دهنده مانند چمنزار را خواهید داشت.
تنوع چمن‌مصنوعی
این محصول از نظرارتفاع، تراکم، رنگ، بافت و متریال انواع گوناگونی دارد، از ارتفاع زیر 10 میلی متر تا 60 میلی متر تولید می‌شود، در تعداد گره‌، تراکم طولی و عرضی نیز تنوع بالایی وجود دارد که اصطلاحا برخی پرتر و برخی خلوت تر هستند. چمن‌مصنوعی موکتی یا گلفی ارتفاع کمی دارد و برای زمین‌فوتبال ارتفاع 50 میل یا 60 میل به کار می‌رود.
چمن‌مصنوعی دوبافت شامل دو نوع نخ بوده و معمولا زرد و سبز هستند که هم موجب پرتراکم شدن و هم طبیعی تر شدن ظاهر آن می‌شود، این مدل را پاییزی می‌گویند، چمن‌مصنوعی تک بافت از یک نوع نخ تولید شده است که تم بهاری دارد، البته چهار‌بافت نیز وجود دارد. از لحاظ رنگی دارای طیف گسترده‌ای از رنگ سبز هستند تا متناسب با هر سلیقه‌ای عرضه شوند.
کاربرد چمن مصنوعی
چمن‌مصنوعی ( Artificial turf ) ابتدا در ورزشگاه و زمین‌فوتبالی استفاده شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت زیرا ماندگاری و عمر بیشتری به نسبت چمن طبیعی دارد و هنگام بارندگی گلالود و لغزنده نخواهد شد.
بعدها در زمین های ورزشی مانند گلف، تنیس نیز مورد استفاده قرار گرفت، که البته برای هر زمین‌ورزشی، چمن‌مصنوعی با ویژگی‌های خاصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، برای مثال در زمین‌فوتبالی بزرگسالان چمن‌مصنوعی‌فوتبالی 50 یا 60 میل مورد استفاده قرار میگیرد و برای خردسالان و نوجوانان ارتفاع کمتری مد نظر است، همچنین برای چمن‌مصنوعی ورزشی بزرگسالان از پر کننده سیلیس و گرانول استفاده می‌شود که برای کودکان در زمین ورزشی مدارس این پرکننده‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
چمن‌مصنوعی در دو دسته کلی ورزشی و تزیینی تولید می‌شود، که چمن‌مصنوعی تزیینی امروزه استفاده بیشتری داشته و جزو جدایی ناپذیر دکوراسیون داخلی و خارجی محسوب می‌شود. از موارد استفاده چمن‌مصنوعی دکوراتیو می‌توان به کاربرد در بالکن، حیاط، بین موزاییک، دور استخر، اتاق بازی کودک و مهد‌کودک، مدارس، باغ و تالار، ویلا، همچنین روی دیوار اشاره کرد.
چمن‌مصنوعی همچنین در تزیینات داخلی منازل نیز کاربرد دارد و روی میز غذاخوری، سفره هفت سین، پادری،برای حیوانات خانگی، زیر گلدان و … به کار می‌رود.
ویژگی های چمن مصنوعی
چمن‌مصنوعی در مقابل اشعه uv مقاوم بوده و تغییر رنگ نخواهد داد، علاوه‌بر‌این در مقابل سرما و گرما نیز مقاومت خواهد داشت.به وسیله سوراخ‌هایی که روی بکینگ تعبیه شده است آب را عبور داده و طبق شیب بندی محیط وارد راه‌آب می‌کند درنتیجه مناسب فضای باز و زیر باران و قابل شستشو است.
چمن‌مصنوعی دارای تنوع در ارتفاع، تراکم، رنگ، کیفیت و متریال به کار رفته می‌باشد. برای برخی از کاربری‌ها چمن‌مصنوعی با ویژگی خاصی مناسب‌تر می‌باشد. چمن‌مصنوعی موکتی در رنج قیمت پایین قرار دارد و نظافت این نوع چمن‌ها راحت تر است. چمن‌مصنوعی با ارتفاع 25 میل برای کارهای بین موزاییک و یا واش‌بتن مناسب‌تر است و چمن با ارتفاع بیشتر و نرم تر برای کودکان و مهد‌کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نصب چمن مصنوعی
ابتدا می‌بایست متراژ مقدار چمن مورد نیاز بر مبنای متر‌مربع محاسبه و سپس چمن‌مصنوعی متناسب با کاربری را از فروشگاه نیاورون خریداری نمایید. زیرسازی چمن‌مصنوعی باید سطح صاف و سخت مانند سیمان، بتن، کاشی، سرامیک، ایزوگام و…. باشد. نصب چمن‌مصنوعی با چسب مخصوص بوده و برای نصب روی دیوار از پیچ و لولپلاک و برای نصب چمن ورزشی از چسب، نوار اتصال، ژئوتکستایل، سیلیس و گرانول استفاده می شود. چسبی که برای نصب چمن‌ورزشی مورد استفاده قرار میگیرد چسب دو‌جزیی است که از نظر مقاومت بسیار بالا است.
برای گرفتن متراژ محیط باید طول و عرض را اندازه گرفته و محاسبه مساحت با ضرب این دو اندازه انجام می‌شود. مساحت مربع و مستطیل راحت می باشد ولی ممکن است محیط شما پیچیده تر باشد و لازم است تا محیط خود را به چند شکل ساده‌تر مثلا به چند مربع و مستطیل تبدیل کرده و مجموع مساحت ها به دست می آید.
برای نصب چمن‌مصنوعی بعد محاسبه متراژ و انجام زیر‌سازی باید بدانید کدام چمن برای کاربرد مورد نیاز شما مناسب‌تر است و طبق سلیقه خود خرید انجام دهید. کناره رول های چمن مصنوعی مقداری ضایعات وجود داشته که قبل نصب باید نوار ضایعات را با قیچی از لبه کار بریده و سپس چمن‌مصنوعی را متناسب با ابعاد محیط برش داده و با چسب فیکس کنید. گاهی لازم است چمن‌مصنوعی چند تکه شود تا روی محیط قرار بگیرد. برای چسباندن این تکه ها باید دو تکه چمن را لب‌به‌لب هم قرار داد و زیر کار و زیر چمن ها را چسب زده و آن ها را به کف چسباند. برای زمین های ورزشی و زیر‌سازی ناصاف از نوار‌اتصال به کار می‌رود.
نصب بین‌سنگی
برای کارهای بین‌موزاییک و واش‌بتن که اصطلاحا بین‌سنگی نامیده می شوند باید طول همه شیارهای بین سنگی را اندازه گرفته و در عرض شیارها ضرب کنید.
ارتفاع شیارهای بین سنگی باید 2 سانتی متر و ارتفاع چمن 25 میل بوده تا مقدار کمی از چمن مصنوعی از شیار‌های بین سنگ‌ها بیرون زده و موجب زیبایی یشتری شود. اگر چمن بلند‌تر باشد موجب شده تا مقدار زیادی از چمن از درز بیرون بزند، این امر موجب شده تا از زیبایی کاسته شده و هم بر اثر پاخوردن خراب شود و اگر ارتفاع کمی داشته باشد دیده نخواهد شد. برای نصب باید چمن را به اندازه عرض شیا‌ر‌ها برش زده و چسب را در داخل شیارها به صورت زیگزاگی ریخته تا کار فیکس شود، چسب معمولا بعد 24 ساعت سفت می‌شود و در این فاصله نباید روی چمن راه رفت.
زیر سازی و نصب زمین های ورزشی
زیر‌سازی زمین ورزشی بهتر است بتن یا سیمان باشد ولی برای زمین خاکی توسط غلتک کشی و آبپاشی زمین را صاف، مسطح و سفت می‌کنند و نشست‌های احتمالی را بر طرف کرده و دور زمین جدولی بتنی برای چسب زدن چمن‌مصنوعی اجرا می‌شود.
از ژئوتکستایل زیر چمن‌مصنوعی استفاده شده و لبه های چمن را با نوار‌اتصال بهم متصل کرده و چسبکاری می‌شود. نوار اتصال یک پارچه برزنتی است که زیر دوتکه چمن پهن شده و روی آن چسب می زنند و چمن ها را اورلب قرار داده و روی آن می چسبانند.
نظافت و نگهداری چمن مصنوعی
چمن مصنوعی نیاز به مراقبت و آبیاری و کوتاه کردن و نگهداری ندارد و در هزینه و وقت و آب صرفه جویی می‌شود، در کل نگهداری از آن بسیار ساده می‌باشد.
نظافت چمن‌مصنوعی با جارو دستی و یا جارو برقی بوده و به راحتی همه زباله‌های ریز و درشت روی چمن‌مصنوعی را میتوان تمییز کرد و برای گردو‌غبار و کثیفی و تغییر رنگ بر اثر پاخوردگی و سیاه شدن باید بوسیله آب و مواد شوینده ضعیف اقدام به شستن و نظافت چمن‌مصنوعی کرد. چمن مصنوعی قابل شستشو است زیرا توسط سوراخ های روی بکینگ آب را عبور داده و در خود نگه نمی‌دارد تا منجر به پوسیدگی چمن‌مصنوعی نشود. در چمن‌مصنوعی ارتفاع کم که اصطلاحا موکتی نام دارند این سوراخ ها وجود نداشته زیرا بکینگ کار نازک بوده و خود، آب را عبور می دهد و درهنگام نصب باید راهی را برای عبور آب قرار داد. نظافت موجب می شود تا سوراخ های پشت چمن مصنوعی مسدود نشده و مانع عبور آب نشوند پس در مواقعی که چمن‌مصنوعی به نظافت نیاز دارد باید آن را تمییز کرد. چمن مصنوعی بین سنگی نیز باید توسط برس‌های پلاستیکی و یا جارو برقی تمییز شوند و یا با گرفتن فشار آب روی آن آشغال‌هایی که لا‌به‌لای تارهای چمن را خارج کنید.
گارانتی چمن مصنوعی
چمن‌مصنوعی ورزشی و تزیینی هر دو باید دارای گارانتی بوده و از طرف تولید‌کننده و یا توسط فروشگاه عرضه‌کننده به خریداران ارائه شود. چمن‌مصنوعی ورزشی معمولا باید دارای گارانتی 36 ماهه باشد و طی قرار داد خرید، نصب و تعمیر و نگهداری از چمن‌مصنوعی ورزشی خود را به فروشنده این محصول واگذار کرده تا در طول سال چند بار برای برس‌کشی و سایر خدمات تعمیر و نگهداری از زمین شما بازدید کنند. چمن‌مصنوعی‌تزیینی نیز بین 12 تا 36 ماه گارانتی داشته و معمولا چمن های با دوام تر و مقاوم تر دارای مدت زمان گارانتی بیشتر هستند. در ضمن حتما مواردی که شامل گارانتی محصول می شود را از فروشنده جویا شوید.
دوام و عمر چمن مصنوعی
این محصول همانطور که گفته شد دارای دوام بیشتری به نسبت چمن طبیعی است و این از مزیت های چمن‌مصنوعی می باشد. اما دوام و عمر این محصول نیز به محیطی که در آن استفاده می‌شود بستگی دارد. مسلما میزان استفاده و پاخوری هر چه کمتر باشد دوام چمن نیز بیشتر است و در محیط های پر تردد عمر چمن و زیبایی چمن کم می‌شود. همچنین در محیط‌های سر‌پوشیده به نسبت روباز دوام چمن بیشتر است. چمن مصنوعی که زیر حیوانات درنده استفاده می شود به دلیل چنگ زدن مداوم حیوان آسیب خواهد دید و عمر کمتری خواهد داشت. اما به طور کلی چمن مصنوعی دکوراتیو بین 5 تا 10 سال عمر خواهد کرد.
چمن مصنوعی را از کجا خریداری کنیم؟
عرضه کنندگان چمن‌مصنوعی که محصول درجه دوم و بدون گارانتی عرضه میکنند مناسب برای خرید نیستند. باید برای خرید چمن‌مصنوعی به فروشگاه‌هایی که محصول با کیفیت و با دوام را با قیمت مناسب عرضه میکند مراجعه کرد و گارانتی را از فروشنده خواستار شد. فروشگاههای عرضه‌کننده چمن‌مصنوعی باید به خریدار مشاوره داده تا مناسب ترین چمن‌مصنوعی را متناسب با کاربری خود خریداری کنند و باید از تنوع بالای محصول برخوردار باشد.همچنین دارای خدمات نصب، شامل نصاب حرفه ای، و عرضه کننده متریال نصب شامل نوار اتصال، سیلیس، گرانول، چسب و … باشد. هر ارزانی بی دلیل نیست در نتیجه از خرید محصول بی کیفیت و ارزان خودداری کنید.
چمن مصنوعی دست‌دوم
برای زمین‌ورزشی و فوتبالی متراژ بالا، چمن مصنوعی دست دوم می تواند هزینه،های شما را کم کرده و تاثیر‌گذار باشد. اما این موضوع را در نظر بگیرید که چمن‌مصنوعی دست‌دوم عمر مفید خود را کرده است و دوام بالایی نخواهد داشت.
برای مصارف دکوراتیو چمن مصنوعی دست‌دوم مناسب نیست زیرا در متراژ کم تاثیر چندانی در قیمت نداشته و همچنین چمن‌‌تزیینی باید دارای ظاهری زیبا باشند که چمن دست‌دوم این زیبایی را نخواهد داشت.
عرض و طول چمن‌مصنوعی
تولیدات چمن‌مصنوعی با دستگاه چمن‌بافی بوده و به صورت رول‌های با عرض 200 و 400 سانتی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌شود، چمن‌ورزشی به دلیل زیاد بودن مساحت زمین ورزشی دارای عرض 400 سانتی‌متر است تا نصب آن راحت‌تر باشد و چمن‌تزیینی در دو عرض 200 و 400 وجود دارد ولی معمولا در اکثریت چمن‌مصنوعی تزیینی عرض 200 سانتی‌متر وجود دارد. طول رول متغییر و معمولا بین 15 متر تا 25 متر هستند. برای فروش چمن‌مصنوعی باید متراژ مورد نیاز خریدار از یک رول برش داده شود. که توجه داشته باشید عرض چمن ثابت بوده و رول چمن را در طول برش می‌دهند.
قیمت چمن‌مصنوعی
ابتدا شاید هزینه خرید و نصب چمن‌مصنوعی زیاد به نظر برسد ولی در طولانی مدت به دلیل دوام بالا و همچنین نداشتن هزینه‌های نگهداری و آبیاری، برای شما آشکار خواهد شد که چمن‌مصنوعی مقرون به صرفه تر خواهد بود.
چمن دکوراتیو به نسبت ارتفاع، تراکم، کیفیت دارای قیمت‌های متفاوتی هستند، به طور مثال موکت چمن‌مصنوعی که ارتفاع پایین، نخ و بکینگ سبکتر دارند دارای قیمت کمتری به نسبت چمن بلندتر و پر تراکم‌تر هستند. همچنین چمن دوبافت به نسبت تک‌بافت دارای رنج قیمت بالاتری است. در خرید دقت کنید تا محصول ارزان و بی‌کیفیت خریداری نکنید بلکه محصول با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید.
قیمت چمن فوتبالی را معمولا با هزینه نصب و متریال نصب باید محاسبه کرد در واقع بدلیل اینکه پروژه‌های فوتبالی معمولا چمن را با نصب از فروشنده تقاضا میکنند و متریال نصب در زمین ورزشی زیاد و پر‌هزینه است به همین دلیل باید هزینه نصب را با مجموع هزینه متریال نصب محاسبه کرد. قیمت‌هایی که توسط فروشندگان ارائه می‌شود برای هر متر مربع است و این قیمت در متراژ کل بر حسب مترمربع ضرب می‌شود.

خرید چمن مصنوعی به دلیل مزیت‌های زیادی که نسبت به چمن طبیعی دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته ‌است. اگر می‌خواهید فضایی سبز برای بازی و تفریحاتتان ایجاد کنید و نمی‌خواهید برای سبز نگه داشتن چمن خود به آن آب دهید و زمان زیادی برای تعمیر و نگهداری آن ندارید، چمن مصنوعی (Artificial Grass) گزینه مناسبی است زیرا این چمن از نظر ظاهری شبیه به چمن طبیعی است و برخلاف چمن طبیعی که عمر کوتاهی دارد سال ها بدون تغیر رنگ محیطی سرسبز را برای شما به ارمغان می آورد و بدون نگرانی از شرایط آب و هوایی مختلف (مناطق بسیار سرد و حتی مناطقی با آفتاب سوزان) می توانید از آن استفاده کنید.
خرید چمن مصنوعی
خرید اینترنتی از کارآمدترین و پرطرفدارترین روش های خرید است و فروشگاه اینترنتی نید صنعت با ایجاد بازار آنلاین جامع در حوزه صنعت نیاز این حوزه را به خوبی برطرف کرده و خیال مشتریان خود را بابت خریدی آسان، مقرون بصرفه و بدون واسطه محصولات با کیفیت برآورده کرده است. برای خرید چمن مصنوعی به صورت اینترنتی و حتی تلفنی می‌توانید با ما تماس بگیرید
قیمت چمن مصنوعی
پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید چمن مصنوعی دارید ابتدا با انواع آن آشنا شوید تا خرید بهتری مناسب با نیاز خود داشته باشید. قیمت چمن مصنوعی با توجه به ارتفاع، بافت و تراکم متفاوت است. هر چقدر که چمن مصنوعی دارای ارتفاع پایین تر و تراکم کمتری باشد قیمت کمتری نسبت به چمن مصنوعی دارای ارتفاع و تراکم بالاتر دارد همچنین چمن مصنوعی دو بافت پاییزه نسبت به چمن مصنوعی بهاره قیمت بالاتری دارد.
انواع چمن مصنوعی
چمن مصنوعی متناسب با کاربردهای گوناگون در جنس، طرح، رنگ، تراکم و ارتفاع های مختلف در بازار وجود دارد.
جنس چمن مصنوعی
• نایلون: به دلیل مقاومت حرارتی بالا در مناطق گرمسیر گزینه مناسبی است.
• پلی اتیلن: به دلیل مقاومت بالا و شباهت زیاد به چمن طبیعی در محیط های ورزشی استفاده می شود.
• پلی پروپیلن: به علت قیمت پایین تر در محیط های عمومی استفاده می شود.
ارتفاع الیاف
یکی از معیار های بسیار مهم در قیمت چمن مصنوعی و یا خرید چمن مصنوعی مناسب ارتفاع الیاف آن است. تنوع ارتفاع الیاف، باعث تنوع کاربرد چمن مصنوعی در مکان‌های مختلف شده است. چمن مصنوعی معمولا از ارتفاع 8 میلی متر تا 60 میلی متر تولید می شود. این محصول به طور کلی از نظر ارتفاع الیاف به سه گروه زیر تقسیم می‌شود که عبارتند از:
• با ارتفاع الیاف بالا: مناسب برای زمین بازی، فوتبال و به طور کلی محیط‌های باز به علت شباهت زیاد به چمن‌های طبیعی
• با ارتفاع الیاف متوسط: مناسب برای کاربردهای تزئینی نگهداری حیوانات
• با ارتفاع الیاف کم (چمن مصنوعی موکتی): مناسب برای محیط‌های پر‌تردد (بالکن، تراس رستوران و …)
نوع بافت: تک بافت بهاره و دو بافت پاییزه
در نوع تک بافت بهاره تنها از یک نوع نخ تک رنگ استفاده می‌شود و ظاهر بهاری‌تر و سبز‌تری دارد و به چمن مصنوعی بهاره معروف است. در نوع دو بافت از دو رنگ الیاف استفاده می‌شود که معمولا نخ های رنگ سبز و زرد هستند که باعث می شوند چمن مصنوعی دو بافت ظاهر طبیعی تر و پر تراکم تری نسبت به نوع تک بافت داشته باشد. به این نوع چمن ها چمن مصنوعی پاییزه (پاییزی) گفته می شود. نوع سه بافت و متراکم هم وجود دارد که بیشتر برای اجرای روی دیوار مناسب است. لطفا هنگام خرید چمن مصنوعی حتما به نوع بافت چمن بسیار توجه کنید.
در چه مکان‌هایی می توان از چمن مصنوعی استفاده کرد؟!
به طور کلی چمن مصنوعی در دو دسته بندی تزئینی (دکوراتیو) و ورزشی تولید می شود. چمن مصنوعی به دلیل زیبایی بخشیدن به فضا گزینه مناسب برای تزیین هر مکانی می‌تواند باشد البته غیر از زیبایی می‌تواند پوششی مناسب برای مکان‌هایی باشد که به دلیل نبود شرایط مناسب جوی و محیطی برای رشد چمن و البته پوششی بسیار مناسب برای زمین های ورزشی است. از این نوع چمن می‌توان در مکان های زیر استفاده کرد:
• چمن مصنوعی برای بالکن، حیاط و تراس
• چمن مصنوعی برای زمین‌های بازی ‏کودکان و اتاق کودک
• زمین‌های ورزشی
• روف گاردن و پشت‌بام
• باغ و باغچه
• رستوران‌ها، هتل‌ها و مکان‌های پر تردد
• کنار استخر‌ها
• فضاهای شهری و مراکز تفریحی
• پارک‌ها، مهد کودک‌ها، مدارس و محیط‌های آموزشی
• محل نگهداری حیوانات و آکواریوم
• بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی
• چمن مصنوعی تزیینات داخلی منازل
• استفاده از چمن مصنوعی بر روی دیوار (چمن مصنوعی دیواری)
مزیت‌های چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی
• ظاهری مشابه با چمن طبیعی
• قیمت مناسب چمن مصنوعی
• قابل استفاده در شرایط مختلف آب وهوایی
• امکان استفاده در سطوح مختلف
• امن تر بودن از نظر بهداشتی
• عدم نیاز به آبیاری برای رشد و نداشتن هزینه نگهداری (درنتیجه صرفه جویی از نظر اقتصادی و زمانی)
• نصب و اجرای راحت
• دوام و طول عمر بالا
• تنوع بالا
طریقه نصب چمن مصنوعی
برای نصب چمن مصنوعی ابتدا متراژ مورد نیاز را بر اساس طول و عرض محل مورد نظر محاسبه کنید. اگر طول و عرض محل مورد نظر شما پیچیده نباشد با ضرب طول و عرض می توانید متراژ را حساب کنید. در صورتی که محل مورد نظر شما پیچیده باشد باید آن را به چند مستطیل و مربع تقسیم کرده و سپس محاسبه متراژ را انجام دهید. سپس می توانید برای خرید چمن مصنوعی مناسب با توجه به کاربرد و سلیقه خود پس از بررسی مشخصات فنی و قیمت چمن مصنوعی محصول مورد نظر خود را از طریق فروشگاه اینترنتی نید صنعت سفارش دهید. اگر سطح شما سطح تختی مانند کاشی، سرامیک، ایزوگام و … باشد نیاز به زیر سازی ندارد و با استفاده از چسب پلی اورتان دو جزئی و نوار اتصال می توانید نصب چمن را انجام دهید. برای زمین های ورزشی و سطوح ناصاف مانند زمین خاکی ابتدا باید سطح صاف و مسطح شود و سطح آن پاکسازی شود. سپس دور تا دور زمین جدول بتنی برای چسبکاری ساخته می شود. در این نوع نصب نیز چسب پلی اورتان دوجزئی، نوار اتصال و لایه ژئوتکستایل استفاده می شود
نصب و خرید چمن مصنوعی برای بالکن
برای محیط های کوچک مثل بالکن و تراس منازل پیشنهاد می شود از چسب استفاده نکنید و فقط کافی است چمن مصنوعی را مانند موکت روی آن پهن کنید. در صورتی که چمن شما برش خورده است بهتر است در محل هایی که برش خورده چسبکاری انجام دهید. شما می توانید مدل های متنوع چمن مصنوعی برای بالکن را بررسی و خریداری نمایید.
سوالات متداول چمن مصنوعی
________________________________________
برای خرید چمن مصنوعی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
• برای خرید چمن مصنوعی مهمترین نکته توجه به کاربری آن است. به عنوان مثال برای محیط های پرتردد باید از چمن های با تراکم بالا و مقاوم با ارتفاع الیاف متوسط استفاده نمایید زیرا هر چقدر ارتفاع الیاف بالاتر باشد تمیز کردن چمن سخت تر می شود. در هنگام خرید چمن مصنوعی به تراکم، ارتفاع الیاف، زبری و نرمی، دو بافت و تک بافت بودن و … توجه نمایید. برای خریدی راحت و مطمین می توانید از مشاوره فنی رایگان کارشناسان نید صنعت بهره مند شوید.

عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی چیست؟
• عوامل مختلفی مانند نوع نخ، میزان نخ، ارتفاع نخ، تراکم بافت، نوع بکینگ به کار رفته، تعداد لایه ها، تک بافت با دو بافت بودن و … روی قیمت چمن مصنوعی موثر است. هر چقد مقدار نخ و مواد اولیه به کار رفته بیشتر باشد قیمت چمن مصنوعی بالاتر است. به عنوان مثال قیمت چمن مصنوعی با تراکم بالا نسبت به چمن مصنوعی با تراکم پایین بالاتر است.

ارتفاع الیاف چه تاثیری در قیمت چمن مصنوعی دارد؟
• طبیعتا هر چقدر میزان نخ و الیاف به کار رفته در بافت چمن بیشتر باشد قیمت ها بالاتر است. به همین علت چمن های با ارتفاع الیاف بالا قیمت بالاتری نسبت به چمن های با ارتفاع الیاف پایین دارند.

نمایش دادن همه 4 نتیجه