مقالات

چمن مصنوعی آکواریوم

چمن مصنوعی آکواریوم و زیبایی خاص آن

تزیین اماکن عمومی ، خانه ، دفاتر کار ، رستوران ها و … با استفاده از آکواریوم میتواند جلوه زیبایی داشته باشد .اما دلیل زیبایی آکواریوم بخاطر ماهی ها و آبزیانی است که داخل آن زندگی میکنند و زیبایی خودشان را به رخ میکشند . در کنار این آبزیان ، گل و کیاهان و چمن های بکار برده میشود که باعث طبیعی تر شدن و زیباتر شدن منظره آکواریوم میشود و بدون وجود این گیاهان آکواریوم نمای خاصی ندارد و خسته کننده میباشد. اما نگهداری گل و گیاه و چمن های طبیعی در آکواریوم دردسر های فراوانی دارد . از جمله این مشکلات خورده شدن چمن توسط برخی آبزیان و آسیب زدن به آنها و سختی تمیز کردن چمن از لجن های گرفته شده میباشد . همین دلایل سبب شده که درخواست برای چمن های مصنوعی زیاد شود .چمن های مصنوعی تژیینی مخصوص اکواریوم این مشکلات نگهدارری و همچنین ترس خورده شدن توسط آبزیان را نخواهد داشت و از لحاظ زیبایی مانند چمن های طبیعی اکواریوم را زیبا خواهد کرد .

 مرکز فروش چمن مصنوعی آکواریوم

محیط آکواریوم یک محیط حساس برای آبزیان میباشد و اگر نطافت و تمیزی آب داخلش را رعایت نکنید به موجودات داخل ان اسیب میزند . به همین دلیل اگر قصد تزیین ان را بوسیله چمن های مصنوعی دارید باید جنسی را انتخاب کنید که متناسب با کارتان باشد و اگر مدتی هم در اب ماند نه تغییر رنگ دهد و نه مواد مصنوعی آن باعث آسیب زدن به موجودات داخل اب شوند. برای بالا بردن اطلاعات خود نیاز به مطالعه و  مشاوره دارید . کافی است کمی از زمان خود را به مطالعه در سایت های مختلف بپردازید و در نهایت با تماس تلفنی با مشاورین و متخصصان اینکار خریدی مطمین انجام دهید.

قیمت چمن مصنوعی آکواریوم

تزیبن اکواریوم هزینه بردار است و باید پذیرفت که اکواریوم بدون گل و گیاه و چمن جلوه خاصی ندارد . قطعا کسی که بدنبال خرید اکواریوم میباشد بدنبال زیبایی و ایجاد یک فصای زیبا در محیط اطرافش هست . پس بدنبال خرید اکواریوم باید به فکر زیباسازی داخلش هم بود . هزینه های جانبی بدای تزیین داخل اکواریوم ریاد میباشد ولی  خب اگر چمن مصنوعی را برای کف اکواریوم انتخاب کنید قطعا هزینه هایتان کمتر از چمن طبیعی خواهد بود زیرا نگهداری بعد از نصب که کار بسیار دشوا ی است را برای شما راحت میکند و قطعا دردسر های چمن طبیعی را نخوهید داشت . چمن های مصنوعی برای آکواریوم دارای مدل های مختلفی است که قیمت های آنها نیز متفاوت است .

مزایای خرید چمن مصنوعی آکواریوم

اگر بدنبال سبزپوش کردن فصای آکواریوم هستید ، خرید چمن های مصنوعی گزینه مناسبی است . دلیل اصلی اینکه استفاده از چمن های مصنوعی نسبت به طبیعی بیشتر شده است مزایاییست که دارد .  نگهداری و تمیز کاری راحت تر ، پوسیده نشدن سریع ، کثیف نکردن فضای آب ، نیاز نداشتن به نور از جمله این مزیت هاست.

انواع چمن مصنوعی آکواریوم

برای زیباسازی فضای داخل اکواریوم وسیله های تزییتی زیادی مانند قایق و خانه و بشکه های تزیینی مخصوص اکواریوم وجود دارد که هر کدام جلوه خاصی به آن میدهد . چمن های مصنوعی تزیینی نیز یکی از فاکتور های زیبایی اکواریوم است که دارای انواع مختلفی میباشد.این تنوع در تراکم ، ارتفاع و جنس الیاف میباشد که بسته به سلیقه خودتان میتوانید چمن مناسب برای فضایتان را انتخاب کنید . انتخاب و چیدمان درست میتواند در زیباتر کردن آکواریوم تاثیر گذار باشد . در خرید خود دقت کنید و حتما قبل از خرید با متخصصان این کار مشورت لازم را به عمل آورید.

ویژگی های چمن مصنوعی برای آکواریوم

خاص کردن آکواریوم بستگی به سلیقه شما دارد .  چیدمان گل و گیاه و سنگ ها و ترکیب انها با چمن کف آکواریوم بسیار مهم است و نباید انقدر شلوغ  و نامنطم چیده شوند که از ذوق بیفتد. برای انکه بتوانید ترکیب درستی از چیدمان داخل آب داسته باشید نیاز به این دارید که از نردیک کار های زیادی را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید و در اخر با یک دید باز فصای زیبایی را همانند اقیانوسی کوچک بوجود آورید . از طرف دیگر باید به نوع ۰منی که برای کف انتخاب میکنید باشید . چمن باید دارای تراکم بالا باشد ، زیرا هر چقد تراکم پایبن باشد وقتی الیاف در تماس با آب قرار میگیرند فاصله بین آنها زیاد شده و هم مابین الیاف زودتر کثبف میشود و هم امکان دارد ماهی های کوچک بین الیاف گیر بکنند . وزن چمن نیز باید بالا باشد چون هر چقد سنگین تر باشد راحت تر و بدون هیچ جابجایی کف اکواریوم میچسبد و ایجاد مشکل نمیکند .حال اینکه ارتفاع الیاف چقدر باشد بستگی به سلیقه خودتان دارد

گیاهان زنده و چمن طبیعی؛ مزایا و معایب

گیاهان طبیعی رشد میکنند و نیاز به آب و ریشه دارند . همانطور که میدانید گیاهان در روز دی اکسید کربن مصرف میکنند و اکسیژن پس میدهد .اما در شب خلاف روز عمل میکند و دی اکسید کربن تولید میکند و همین امر سبب میشود که موجودات در شب روی اب بیایند و ار اکسیژن روی آب استفاده کنند . ولی برای اینکه تنفس و گردش اکسیژن بهتر صورت گیرد معمولا از پمپ هوا در داخل اب استفاده میکنند .

گل و گیاهان طبیعی زیبایی خاصی به آکواریوم میبخشند ولی از طرف دیگر نیاز به تمیزکاری دارند و رسیدگی میخواهند.

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی