مقالات

آیا نور خورشید چمن مصنوعی را خراب می‌کند؟

چمن مصنوعی محصولی است که اصولا در فضای باز و آزاد از آن استفاده می‌شود، بنابراین این محصول به صورت مداوم و در تمام فصول سال در برابر نور خورشید، باد، باران و برف قرار دارد. همه این موارد از عواملی هستند که فرسایش ایجاد می‌کنند.

آیا نور خورشید چمن مصنوعی را خراب می‌کند؟
اشعه‌های خورشید دارای نور فرابنفش هستند و این نور باعث پوسیدگی و رنگ پریدگی مواد پلاستیکی و رنگدانه‌ ها می‌شود. بدین علت در تولید نخ های چمن مصنوعی از آنتی یو وی استفاده می‌کنند. این ماده که در مواد اولیه ساخت چمن مصنوعی وجود دارد، باعث می‌شود تا اشعه ماورای بنفش خورشید نتواند بسرعت این محصول را پوسیده کند و رنگ پریدگی در محصول ایجاد شود. البته خریدران پیش از خرید باید نسبت به کیفیت کالای خریداری شده و گارانتی چمن مصنوعی اطمینان حاصل کنند.

عمر مفید چمن مصنوعی زیر نور شدید آفتاب چقدر است؟
طبق آزمایش های صورت گرفته در آزمایشگاه ها و پروژه های نصب شده شرکت ایرانیان سونار، رنگ چمن مصنوعی پس از ده سال ۳۰ درصد کمرنگ تر خواهد شد. این استاندارد محصولات سی سی گراس است و همه محصولات حداقل ۳۶ ماه در برابر رنگ پریدگی و پوسیدگی گارانتی هستند، اما به طور کلی باید گفت محصول مناسب و با کیفیت چمن مصنوعی تزئینی بین ۱۵ تا ۲۰ سال عمر مفید خواهد داشت.

آیا آب باران و برف تاثیری در رنگ پریدگی و خرابی چمن مصنوعی دارند؟
نوع جنس و بافت چمن مصنوعی تزئینی به گونه‌ای است که آب باران و برف تاثیر چندانی بر روی این محصول ندارند. از طرفی در بخش بکینگ چمن مصنوعی سوراخ هایی تعبیه شده تا آب های جاری پس از شستشوی چمن مصنوعی و یا آب باران و برف براحتی از این منافذ عبور کرده و دفع می شوند. بدین ترتیب آب باران و برف چمن مصنوعی را خراب نمی‌کند.

یخبندان چه تاثیری بر روی چمن مصنوعی می گذارد؟
یخبندان و تغییر دمای زیاد شب و روز حتی سنگ را هم می تواند از بین ببرد. اما در چمن مصنوعی بدلیل انعطافی که در نخ ها و بکینگ محصول وجود دارد، میزان مقاومت زیاد است. بنابر آزمایشهای صورت گرفته نخ های چمن مصنوعی تا ۲۰ درجعه زیر صفر را نیز تحمل می‌کنند و شکنندگی در نخ ها ایجاد نمی شود. نکته مهم در هنگام یخ زدگی این است که حتی الامکان از راه رفتن و استفاده کردن تا زمان آب شدن یخ ها بر روی چمن مصنوعی دوری کنید.

مقالات مرتبط:

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی

اجرا و نصب چمن مصنوعی

ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی

نگهداری چمن مصنوعی

چمن مصنوعی ورزشی